صادرات سود پرک

انجام خدمات گمرکی در زمینه صادرات سود پرک

شفاف باشید، متفاوت باشید

بیش از 5 سال است که گروه بازرگانی سلام گمرک در زمینه انجام خدمات گمرکی و لجستیک کالای صادراتی علی الخصوص صادرات سود پرک ( صادرات کاستیک سودا )فعالیت می‌کند. تجربۀ این سال‌ها به ما نشان داده است که سرعت و قیمت منصفانه و آگاهی به قوانین گمرکی و بازرگانی در افزایش کیفیت خدمت رسانی و رضایت صادر کننده نقش بسزایی ایفا می کند. دقیقاً همین نگاه بود که باعث شد ما وارد عرصۀ انجام خدمات گمرکی و لجستیک در زمینه صادرات سود پرک ( صادرات کاستیک سودا )  شویم. به این امید که بتوانیم نقشی کوچک در بهبود و توسعۀ توسعه صادرات ایران عزیزمان داشته باشیم.

همراه شما

به سوی تجارتی عالی

+ 5 سال
+10 سال

تجربه کاری در زمینه حمل دریایی

+ 20 سال
+ 5 سال
صادرات کاستیک سودا

صادرات کاستیک سودا

امروزه صادرات سود پرک  ( کاستیک سودا ) و محصولات و مواد مختلف از بنادر و گمرکات مختلف کشور ایران می‌تواند ارزآوری مفیدی برای بازرگانان ایرانی و کشور ایران داشته باشد و همچنین موجب ثبات و افزایش قدرت صادرات و همینطور محصولات ایرانی در بازارهای جهانی بگردد.

به طور کلی محصولات و تولیدات بسیار زیاد و مختلفی که وابسته به صنایع مختلف هستند در کشور ایران تولید شده و از گمرکات این کشور به مقاصد مختلف صادر می‌شوند. از جمله مواردی که کشور ایران سهم تقریبا بالایی در صادرات آن دارد، ماده شیمیایی سود پرک می‌باشد. سود پرک نوعی ماده شیمیایی است که از آن در صنایع بسیار زیادی از جمله صنعت کاغذ و مقوا سازی، تولید دارو، تولید مواد شوینده و صابون و…، استفاده می‌شود.

سود پرک در واقع در دو نوع مایع و جامد وجود دارد که در این میان صادرات سود پرک جامد به دلیل سهولت در جابجایی و کم خطرتر بودن آن رایج‌تر می‌باشد. ما در این مقاله سعی داریم که به بررسی صادرات سود پرک از گمرکات کشور ایران، بندر امام خمینی، بندر عباس، بوشهر و خرمشهر بپردازیم.

خدمات ما به شما

جهت بهبود فرایند صادرات کالای شما

سریع در صادرات کالا

ما در سریع ترین زمان ممکن نسبت به ترخیص و ارسال کالای صادراتی شما اقدام میکنیم.

قیمت در صادرات کالا

ما با منصفانه ترین قیمت نسبت به ترخیص و ارسال کالای صادراتی شما اقدام می کنیم

آگاهی به قوآنین در صادرات کالا

ما با آگاهی در زمینه قوانین صادرات کالا به شما جهت پیش برد اهداف صادراتی کمک خواهیم کرد.

صرفه جویی در صادرات کالا

ما با صرفه جویی در زمان و هزینه های گمرکی و حمل به شما کمک خواهیم کرد.

صادرات ایران

سود پرک یا کاستیک سودا چیست ؟

به طور کلی باید گفت که ماده شیمیایی هیدروکسید سدیم پرک در واقع همان سود پرک ( صادرات سود پرک ) که از آن به عنوان سود کاستیک پرک یاد می‌شود همان سود سوز آور معروف است که نماد شیمیایی آن برابر باNAOHمی‌باشد.

سود پرک به شکل ورقه‌های نازک و ظریف و البتهبه رنگ سفید است که به عنوان جذب کننده رطوبت عمل کرده و همچنیندارای قابلیت حل شدن در آب را نیز دارا است. در حالت کلی سود پرک یا همان هیدروکسید سدیم پرکحاصل تبخیر سود کاستیک می‌باشد که این ماده خودبه روش فناوری ممبرانی تولیدمی‌گردد. همچنین باید گفت که دمای ذوب سود پرک برابر با ۱۳۹۰درجه سانتی‌گراد و چگالی آن معادل ۲۱۳می‌باشد.

همانطور که گفته شد سود پرک، دارای قابلیت جذب رطوبت می‌باشد؛ بنابراین لازم است تا در زمان جابجایی آن از مکانی به مکان دیگر از بسته بندی و تدابیر خاصی استفاده شود.

از دیگر قابلیت‌های سود سوزآور یا همان سود پرک می‌توان به اثر خورندگی آن اشاره نمود. در واقع سود پرک می‌تواند در تماس با پوست بدن، آن‌را خورده و بسوزاند. بنابراین برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی باید درزمان استفاده از آن به این موضوع توجه ویژه نمود و تدابیر امنیتی را اتخاذ نمود.

مراحل صادرات کالای ایران

موارد استفاده از سود پرک

استفاده از سود پرک به دلیل وجود خواص و ویژگی‌هایی که دارد در موارد و صنایع بسیاری استفاده می‌شود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به استفاده در صنایع کاغذ سازی و پالپ، صنایع دارویی، خنثی سازی اسیدها، تولید محصولات بهداشتی و شوینده و صابون‌ها، صنایع وابسته به نفت و گاز و فرآورده‌های مرتبط با آن‌ها، فرآوری آلومینیوم، صنایع تولیدکاشی و سرامیک، صنایع مربوط به پالایش و فرآوری روغن، تولید الکل، صنایع چرم سازی و دباغی، تولید مربا، فرآوری زیتونو روغن زیتون، صنایع بازیافت، شستشوی مخازن و ماشین آلات و…، اشاره نمود.

به عنوان مثال استفاده از سود پرک در صنعت کاغذ سازی نه تنها موجب کاهش هزینه‌های مربوط به تولید کاغذ می‌گردد، بلکه موجب می‌شود کاغذ تولید شده سفیدتر و شفاف‌تر نیز بشود. همچنین از سود پرک خوراکی نیز در تولید نوشابه‌ها و مواد لبنیاتی مختلف نیز استفاده می‌شود.

نحوه صادرات سود پرک

به طور کلی و با نگاهی دقیق بر بازار جهانی سود پرک می‌توان دریافت که تجارت و صادرات این سود در بخش‌هایی از قاره آسیا و قاره‌های آمریکا و اروپا در ردیف‌های بعدی صادرات این محصول قرار دارند و اگر بخواهیم تجارت و صادرات این ماده شیمیایی پرکاربرد را در سطوح کشورها بررسی نمائیم، باید بگوییم که کشور چین در واقع بزرگترین کشور صادر کننده و همینطور بزرگترین کشور مصرف کننده سود پرک خواهد بود.

کشور ایران نیز یکی از کشورهایی است که سهم بالایی در تجارت و صادرات سود پرک دارد. بر اساس آخرین آماری که در مورد این محصول خاص از اتاق بازرگانی کشور ارائه شده است به سادگی می‌توان دریافت که صادرات سود پرک جامد به دلایل مختلف از جمله امکان حمل و نقل آسان آن، صادرات بالایی داشته است و وجود کشورها و مقاصدی مناسب مانند هندوستان و چین نیز تاثیر بسیار زیادی در افزایش صادرات این کلای شیمیایی داشته اند.

اغلب شرکت‌ها و کارخانه‌ها باید پس از طی مراحل اداری و تشریفات مربوط به صادرات کالا، محصول و بار مورد نظر را برای خروج از کشور به مرزهای خروجی کشور تحویل دهند. از جمله مرزهایی که می‌توان سود پرک را از مبادی آن‌ها خارج نمود می‌توان به مرز سرخس، بندر بوشهر، خرمشهر، اینچه برون، دوغارون، مهران، باشماق، نودوز، بازرگان، بندر عباس و…ف اشاره نمود.

صادرات کالا سلام گمرک1

نحوه بسته بندی جهت صادرات سود پرک

همانطور که در بخش‌های قبلی گفته شد سود پرک جاذب رطوبت بوده و همچنین دارای خاصیت خورندگی می‌باشد؛ بنابراین با توجه به این مشکلات و عدم آسیب رسیدن به محصول، باید بسته بندی مناسبی برای آن در نظر گرفته شود.

شرکت‌ها و کارخانه‌های مختلفی وجود دارند که سود پرک تولید کرده و آن‌را به کشورهای ترکیه، ازبکستان، افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان و…، صادر می‌کنند. اغلب صادر کنندگان سود پرک را در بسته بندی‌های ۲۵ کیلوگرمی و ۳ لایه که پالت و شرینگ شده‌اند تولید کرده تا کوچکترین آسیبی به آن وارد نشود.

البته علاوه بر بسته بندی مناسب محصول، مرغوبیت کالا و شناخت دقیق بازار و همچنین در دسترس بودن نیز همگی از عوامل تاثیرگذار بر موفقیت صادرات سود پرک هستند.

در پایان

همانطور که در بخش‌های مختلف این مقاله به آن اشاره شد، سود پرک یا همان هیدروکسید سدیم پرک که عموما از آن به عنوان سود سوزآور یاد می‌شود، در واقع ماده‌ای شیمیایی پرکاربردی است که تقریبا تمام صنایع موجود ملزم به استفاده از آن می‌باشند. از جمله صنایع مهمی که از سود پرک برای تولید محصولات خود استفاده می‌کنند می‌توان به صنایع وابسته به نفت و گاز، صنایع رنگرزی، داروسازی، تولید مواد شوینده و بهداشتی و…، اشاره نمود.

البته سود پرک دارای خواص مختلفی می‌باشد که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اثر خورندگی آن اشاره نمود. بنابراین در زمان جابجایی آن و صادرات ان باید از بسته بندی‌های خاصی که در متن مقاله به آن اشاره شد استفاده نمود.

یافتن بازار مناسب، ارائه و تولید محصول با کیفیت و مرغوب و بسته بندی متناسب با محصول از جمله مواردی هستند که در بحث صادرات و بازار جهانی اهمیت دارند.

در خدمات بازرگانی بیشتر دربارۀ خدمات ما در زمینه صادرات بخوانید

صادرات هندوانه از گمرک بوشهر
ترخیص کالای صادراتی

صادرات هندوانه

بیش از 5 سال است که گروه بازرگانی سلام گمرک در زمینه انجام خدمات گمرکی و لجستیک کالای صادراتی علی الخصوص صادرات هندوانه ( صادرات میوه و تره بار ) فعالیت می‌کند.

صادرات سنگ به قطر1
ترخیص کالای صادراتی

صادرات سنگ

بیش از 5 سال است که گروه تجاری آموزشی سلام گمرک در زمینه انجام خدمات گمرکی و لجستیک کالای صادراتی علی الخصوص صادرات سنگ فعالیت می‌کند.

صادرات-گچ-11
ترخیص کالای صادراتی

صادرات گچ، صادرات آهک و صادرات پانل گچ

بیش از 5 سال است که گروه بازرگانی سلام گمرک در زمینه انجام خدمات گمرکی و لجستیک کالای صادراتی علی الخصوص در زمینه صادرات گچ، صادرات آهک، صادرات پانل گچ فعالیت می‌کند.

تماس با ما

آدرس

بوشهر بلوار طالقانی روبروی درب خروج گمرک ساختمان مهدی

ارسال پیام در واتس اپ

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

تماس سریع ، همیشه پاسخگو هستیم