ثبت سفارش واردات

ثبت سفارش کالا یا مجوز واردات کالا

شفاف باشید، متفاوت باشید

بیش از 5 سال است که گروه بازرگانی سلام گمرک در زمینه انجام ثبت سفارش کالا وارداتی یا همان مجوز واردات کالا فعالیت می‌کند. تجربۀ این سال‌ها به ما نشان داده است که سرعت و قیمت منصفانه و آگاهی به قوانین گمرکی و بازرگانی در افزایش کیفیت خدمت رسانی و رضایت وارد کننده نقش بسزایی ایفا می کند. دقیقاً همین نگاه بود که باعث شد ما وارد عرصۀ انجام خدمات گمرکی و ثبت سفارش شویم. به این امید که بتوانیم نقشی کوچک در بهبود و توسعۀ توسعه بازرگانی ایران عزیزمان داشته باشیم.

همراه شما

به سوی تجارتی عالی

+ 5 سال
+10 سال

تجربه کاری در زمینه حمل دریایی

+ 20 سال
+ 5 سال
مجوز واردات کالا

مجوز واردات یا ثبت سفارش کالای وارداتی

ثبت سفارش کالا و اخذ مجوز ثبت سفارش، از موارد ضروری و مهم برای واردات کالا به کشور است. اخذ مجوز ثبت کالا باید پیش از ثبت کالا انجام شود. مجوز ثبت سفارش کالا باید از سازمان توسعه تجارت دریافت شود. سازمان توسعه کالا زیرمجموعه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت به شمار می‌آید.
از مراحل و قدم‌های آغازین به منظور واردات کالا دریافت پیش فاکتور از فروشنده و ثبت سفارش کالا است. در واقع وظیفه اسنادی صدور اسنادی مانند مجوز ثبت سفارش محصول بر عهده صمت است.
از جمله ویژگی‌های این سند، شماره هشت رقمی مجوز و تاریخ مجوز ثبت سفارش همراه شماره و تاریخ پروفرما و نام شرکت متقاضی است که روی این سند درج شده است. شرکت متقاضی یک شرکت واردکننده است.
در زمان‌های گذشته، ثبت سفارش کالا به صورت دستی انجام می‌گرفت. فعالان کسب و کار یا کسانی که متقاضی بودند، می‌بایستی به هیات‌های بازرگانی مستقر در ۳۱ استان کشور رجوع می‌کردند و پیگیر درخواست خود می‌شدند. اما امروزه در راستای پیشرفت‌های وابسته به تکنولوژی، سامانه‌ای تحت عنوان ntsw.ir ایجاد شده است که امکان انجام کارها را از طریق سایت فراهم می‌کند.

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید: 02128428174

خدمات ما به شما

جهت بهبود فرایند صادرات کالای شما

سریع در  ثبت،ثبت سفارش شما

ما در سریع ترین زمان ممکن نسبت به اخذ ثبت سفارش درخواستی شما اقدام میکنیم.

قیمت در ثبت سفارش

ما با منصفانه ترین قیمت نسبت به اخذ ثبت سفارش درخواستی شما اقدام می کنیم.

آگاهی به قوانین در ثبت سفارش

ما با آگاهی در زمینه قوانین ثبت سفارش کالا به شما جهت پیش برد اهداف تجاری کمک خواهیم کرد.

اخذ کد بانک

ما در سریعترین زمان نسبت به اخذ کد بانک ثبت سفارش شما اقدام خواهیم کرد.

صادرات ایران

ثبت سفارش کالا به چه معنا است؟

بر اساس قانون تجارت ایران، به منظور انجام ثبت سفارش کالا برای ورود کالا به کشور باید طبق مراجعی که توسط قانون تعیین شده است، اقدام شود. در واقع از طریق سازمان تجارت وزارت صمت ثبت سفارش انجام می‌گیرد. منظور از ثبت سفارش سندی است که به وسیله آن مجوز ورود کالا به ایران صادر می‌گیرد شود.
همان طور که مشهود است برای ترخیص کالا از گمرک نیازمند مجوزهای مربوطه است. دریافت مجوز از نهادهای مربوط مثل وزارت بهداشت یکی از پیش نیازهایی برای واردات برخی از کالاها به شمار می‌رود. در تاریخ چهارده اردیبهشت سال ۹۷ سازمان توسعه تجارت ایران، طبق بخش نامه‌ای سامانه ثبت سفارش به سامانه جامع تجارت انتقال یافت.
دلیل این امر یکپارچه سازی فرآیند ثبت در راستای تسهیل و تسریع فرآیندهای ثبت واردات کالاهای مجاز به کشور توسط شخصیت‌های حقیقی و حقوقی واجد شرایط است. به عبارتی هر شخصی که حال حقیقی باشد یا حقوقی، اگر کارت بازرگانی دارد یا صلاحیت واردات کالا و صادرات کالا را داشته باشد؛ ابتدا باید وارد سامانه شود و بعد از اینکه کد کاربری و رمز عبور را دریافت کرد؛ درخواست خود را ثبت کند. سپس اطلاعات هویتی و مبدا و مقصد جنس را ارائه دهد.
پس از ارائه اطلاعات، آنها از سوی کارکنان وزارت صمت مورد بررسی قرار گرفته می‌شود. اگر نقصی نداشت این درخواست تایید می‌شود و پرونده ثبت سفارش متقاضی، به بانک عامل و گمرکات و اداره دارایی و نهادها انتقال داده می‌شود. اگرچه همه این سازمان ها توسط قانون تعیین شده است.

مراحل صادرات کالای ایران

انواع مجوز واردات کالا

ثبت سفارش دیداری ( SIGHT DOCUMENT CREDIT )
ثبت سفارش مدت دارد ( DEFERRED LETTER OF CREDIT )
ثبت سفارش یوزانس (USANCE CREDIT)
ثبت سفارش مبتنی بر صادرات و اعتبار اسنادی بدون انتقال ارز
ثبت سفارش واردات در برابر صادرات در صورتی انجام می‌گیرد شود که پروانه صادراتی معتبر ارائه گردد و ارزش صادراتی هم ممهور به مهر گمرک بوده و تاریخ پروانه با کوتاژ وارداتی یکی باشد .

ویژگی های سامانه جامع تجارت ایران

هدف از راه اندازی این سامانه مبارزه با قاچاق کالا به صورت جدی و رهگیری مبادلات تجاری در بستری قانونی و شفاف است. این سامانه به وسیله مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت، پایه گذاری شده است.
در این سامانه زیر سامانه‌هایی نیز بنا شده است; از جمله آنها، زیر سامانه‌های تجارت فرامرزی، سامانه جانبی رهگیری، سامانه جانبی شناسه کالا و سامانه جانبی جامع انبارها هستند که وظیفه آنها مدیریت شناسه‌های رهگیری و پاسخ به استعلام اطلاعات کالایی و انباری در سراسر کشور است.

ترخیص کالا وارداتی

بخش های سامانه جامع تجارت ایران

دو بخش اصلی سامانه جامع تجارت ایران به شرح زیر است:

فرامرزی
تجارت داخلی
که در ادامه به توضیح هر یک می‌پردازیم.

منظور از تجارت فرامرزی چیست؟

بخش تجارت فرامرزی شامل فرآیندهای مربوط به صادرات و واردات و ترانزیت و غیره است. در بخش واردات کالا، این نوع تجارت به

۵ فرآیند مهم دسته بندی می‌گیرد شود :

فرآیند تجاری که به امور اخذ مجوزهای ورود و ثبت سفارش کالا مربوط می‌شود.
فرآیند ارزی که مربوط به اعلام منشا ارز و عملیات ارزی می‌شود.
فرآیند گمرکی که مربوط به اظهار کالا و ترخیص کالا از گمرکات می‌شود.
فرآیند لجستیک بین‌المللی که به حمل و نقل بین‌المللی کالا مربوط می‌شود.
عملیات لجستیک داخلی که حمل و نقل داخلی کالا در سطح کشور را در بر می‌گیرد.

منظور از تجارت داخلی چیست؟

در بخش تجارت داخلی تمامی اطلاعات مربوط به تجارت در داخل کشور رسیدگی می‌شود.
در ابتدا برای هر اقدامی از جمله واردات و صادرات کالا و هر اقدام دیگر، به نشانی اینترنتی www.ntsw.ir مراجعه کنید. برای اینکه اطلاعات به درستی نمایش داده شود، استفاده از مرورگر فایرفاکس یا کروم پیشنهاد و توصیه می‌شود. برای ورود به سامانه تجارت ایران به دلیل وجود مشکلاتی توصیه می‌شود از مرورگر اکسپلورر استفاده نکنید.
پس از ورود به سایت در قسمت بالای سمت چپ روی دکمه ثبت نام را که فشار دهید وارد صفحه‌ای می‌شوید. در این مرحله دو حالت وجود دارد:
قبلا در سامانه عضو بوده‌اید.
در سامانه عضویت نداشته‌اید.
حالت اول
در حالت اول هنگامی که در سامانه عضو بوده‌اید و اطلاعات شما در سایت وجود دارد، بخش اول (در سامانه ثبت سفارش عضویت دارم) را علامت بزنید.
حالت دوم
در حالت دوم که در این سایت عضو نبوده اید قسمت در سامانه ثبت سفارش عضویت ندارم را علامت بزنید. پس از عبور از این مرحله، وارد قسمت جدیدی می‌شوید. این مرحله نیازمند اطلاعات هویتی افراد است که در ادامه به شرح این اطلاعات می‌پردازیم.
نام
نام خانوادگی متقاضی
کد ملی ۱۰ رقمی
نام پدر
شماره شناسنامه
کد پستی ۱۰ رقمی
تاریخ تولد
تلفن همراه
پست الکترونیک
تعیین جنسیت
مرحله اول
مراحل بعدی شامل ورود کد و رمز عبور و تصویر پرسنلی (اندازه تصویر شما نباید کمتر از ۲۰۰ کیلوبایت باشد تا شفافیت کافی داشته باشد) است که با کلیک روی دکمه ذخیره اطلاعات و ادامه فرآیند به اتمام می‌رسد. در این سامانه نام کاربری کد ملی است که با استفاده از کد ملی هویت افراد مشخص می‌شود و تمام این کارهایی که با کد ملی انجام می‌شود، بر عهده فرد عامل است.
نکته
رمز عبوری که افراد انتخاب می کنند، حداقل باید ۸ کاراکتر باشد و شامل ۳ عدد یا علایم یا حروف بزرگ باشد.
در قسمتی که باید شماره تلفن و اعداد وارد شود باید به این نکته توجه شود که شماره موبایل فردی باید در سامانه ثبت شود که کد ملی آن در سیستم ثبت شده است.
برای درج تاریخ تولد نیز دقت کافی را به عمل آورید زیرا تاریخ ورودی با مرکز ثبت احوال آنلاین کنترل می‌شود. اگر این طور نباشد و شماره ورودی به صاحب کد ملی تعلق نداشته باشد، در زمان لاگین یا ورود به سیستم باید اعتبارسنجی تلفن شما انجام بگیرد.
در این زمان شماره موبایل خود را وارد کرده و این هنگام برای شماره شما یک کد اعتبارسنجی برای ورود شما پیامک می‌شود. اگر شماره‌ای که وارد شده به کد ملی ثبت شده تعلق داشته باشد، یک کد ۴ رقمی توسط سامانه برای شما فرستاده می‌شود. اگر این کد را به دلایلی دریافت نکردید این کار را ۳ دقیقه بعد انجام دهید برای ارسال دوباره کد تلاش کنید.
به وسیله شماره موبایلی که در سامانه ثبت شده است تمامی پیام‌ها ها توسط پیامک از سوی سازمان توسعه تجارت اطلاع رسانی می‌شود.
دقت داشته باشید که اطلاعات کد پستی شما هم باید به درستی وارد شود. این مورد هم از سامانه شرکت پست به شکل آنلاین قابل استعلام خواهد بود.
برای افزایش سطح امنیت حساب کاربری خود، یک از راه‌هایی که پیشنهاد می‌شود، استفاده از رمز دو عاملی است. امروزه در بانکداری مجازی ایران این روش بسیار متداول است.
مرحله دوم
پس از انجام مراحل ذکر شده، همان طور که خواهید دید نام و نام خانوادگی شما در پروفایل شما در سامانه جامع تجارت ایران قابل مشاهده است و شما باید اقدام به ورود اطلاعات کنید.برای انجام کارهای مربوطه و بارگذاری فایل‌های مرتبط، از زمانی که وارد پروفایلتان شوید، ۳۰ دقیقه زمان دارید. دلیل این امر امنیت سیستم و پروفایل است. آیتم عملیات پایه شامل موارد زیر است که هر یک کار مخصوصی را انجام می‌گیرد :
بارگذاری صلاحیت‌ها
معرفی شرکت
مدیریت پیشنهاد قدم‌های نمایندگی
مدیریت کارتابل
عملیات ارزی
اطلاعات مربوط به کارت بازرگانی و مجوزهای فعالیت در مناطق و مجوزهای موردی باید در قسمت بارگذاری صلاحیت‌ها باید وارد شود تا صحت این اطلاعات بررسی شود. استعلام از کارت بانکی هم یکی از موارد دیگر است. فیلدهای مورد نیاز را پر کرده تا تکمیل شوند. این فیلدها شامل موارد زیر هستند:
نام اتاق صادرکننده
شماره کارت بازرگانی
تاریخ اعتبار کارت بازرگانی
تاریخ صدور
رشته فعالیت و کسب و کار
وضعیت
مرحله سوم
در بخش بعدی ورود اطلاعات مربوط به مجوز فعالیت در مناطق آزاد ویژه (در صورت در اختیار داشتن) لازم است و در نهایت روی قسمت آبی رنگ (استعلام مجوز منطقه آزاد ویژه) کلیک کنید. در صورت وجود مجوز موردی اطلاعات آن را در قسمت استعلام مجوز موردی وارد کنید. این بخش شامل اطلاعات زیر است:
صادر کننده نامه مجوز
شماره مجوز
تاریخ اعتبار مجوز
تاریخ صدور مجوز
تعرفه‌های مجاز
وضعیت مجوز
معرفی شرکت
بخش معرفی شرکت یکی از مواردی است که پس از ورود به سامانه جامع تجارت ایران باید تکمیل شود. در این قسمت نیازمند ورود اطلاعات شرکتی است که ثبت نام با اطلاعات مدیر عامل آن صورت گرفته است. استعلام آنلاین از سازمان ثبت شرکت‌ها مرحله بعدی است که به منظور تطبیق یا عدم تطبیق اطلاعات ورودی صورت می‌گیرد. اطلاعات شرکت مورد نظر شامل موارد زیر است:
شناسه ملی شرکت را وارد کنید. اگر شناسه ملی شرکت را ندارید، از سایت www.ilenc.ir اطلاعات آن را دریافت کنید.
شماره ثبت شرکت باید وارد شود. اگر ندارید، از سایت روزنامه رسمی قوه قضاییه (www.rrk.ir / News / NewsList.aspx) آن را دریافت کنید.
تلفن شرکت
کد پستی ۱۰ رقمی محل شرکت که آنلاین با سامانه پست چک می‌شود.
نام شرکت
تاریخ ثبت شرکت وارد شود. اگر ندارید از سایت روزنامه رسمی قوه قضاییه (www.rrk.ir / News / NewsList.aspx)، دریافت کنید.
فکس و نشانی پست الکترونیک معتبر

چند نکته مهم

در صورتی که مدیر عامل شرکت تغییر کرده باشد، سامانه نام مدیر عامل قبلی را که قبلا در سامانه ثبت شده است، نشان می‌دهد. برای اصلاح این نام باید اطلاعات کارت ملی مدیرعامل شرکت به پشتیبانی فرستاده شود و کاربر اطلاعات هویتی را بررسی و به روز رسانی کند. اما اگر عدم تطابق مدیر عامل و کد ملی ادامه داشت، مدارکی در سیستم باید ارائه شود که نام مدیر عامل و سمت ایشان ذکر شده باشد.
اطلاعات عرضه در زیر بخش قسمت مدیریت ارز حاصل از صادرات در سامانه جامع تجارت، به منظور فروش ارز حاصل از صادرات می‌بایستی وارد شوند. اطلاعات مورد نیاز این قسمت به شرح زیر است:
کد عرضه
تاریخ ثبت
کورتاژ قدم‌های صادراتی
مبلغ
ارز
نرخ فروش
مهلت ارسال تقاضا
زمان پایان عرضه
وضعیت
اگر روی مدیریت حساب کاربری کلیک کنید اطلاعاتی شامل موارد زیر که قبلا ثبت شده است به شما نمایش داده می‌شود:

محل زندگی
کد پستی
شماره ملی
تاریخ تولد
شماره شناسنامه
و …

در آخر

در این مطلب در مورد ثبت سفارش کالا از ابتدا تا انتها توضیح داده شد. اینکه منظور از این اصطلاح چیست و نحوه ثبت سفارش محصول از ابتدا تا انتها چگونه است. برای این کار شرکت‌های بسیاری وجود دارد که خدماتی گوناگونی در زمینه گمرک و امور مربوطه ارائه می‌دهند. ثبت سفارش کالا نیز یکی از خدماتی است که توسط این شرکت‌ها انجام می‌شود.
همان طور که قبل تر هم اشاره شد، شرکت سلام گمرک هم در این زمینه فعالیت می‌کند و خدماتی از این دست به مشتریان ارائه می‌دهد. با همه توضیحاتی که داده شد، انتخاب با مشتریان است که چه شرکتی را به منظور انجام کار خود انتخاب کنند تا نتیجه مطلوب را بگیرند.

در خدمات بازرگانی بیشتر دربارۀ خدمات ما در زمینه ترخیص کالا بخوانید

ترخیص لوله استیل از گمرک
ترخیص کالای وارداتی

ترخیص لوله استیل از گمرک

ترخیص لوله استیل از گمرک شفاف باشید، متفاوت باشید بیش از 10 سال است که گروه بازرگانی سلام گمرک در زمینه انجام ترخیص…
تصویر ترخیص لوازم التحریر
ترخیص کالای وارداتی

ترخیص لوازم التحریر

ترخیص لوازم التحریر و ترخیص کار لواز التحریر شفاف باشید، متفاوت باشید بیش از 10 سال است که گروه بازرگانی سلام گمرک در…

تماس با ما

آدرس

بوشهر بلوار طالقانی روبروی درب خروج گمرک ساختمان مهدی

ارسال پیام در واتس اپ

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

تماس سریع ، همیشه پاسخگو هستیم