ترخیص کار گمرک خرمشهر1

گمرک خرمشهر و ترخیص کالا از  گمرک خرمشهر

شفاف باشید، متفاوت باشید

بیش از 15 سال است که گروه بازرگانی سلام گمرک در زمینه ترخیص کالا وارداتی و کالای صادراتی فعالیت می‌کند. تجربۀ این سال‌ها به ما نشان داده است که سرعت و قیمت منصفانه و آگاهی به قوانین گمرکی و بازرگانی در افزایش کیفیت خدمت رسانی و رضایت وارد کننده و صادر کننده نقش بسزایی ایفا می کند. دقیقاً همین نگاه بود که باعث شد ما وارد عرصۀ انجام خدمات گمرکی و ثبت سفارش ، حمل و نقل دریایی در گمرک خرمشهر شویم. به این امید که بتوانیم نقشی کوچک در بهبود و توسعۀ توسعه بازرگانی ایران عزیزمان داشته باشیم.

همراه شما

به سوی تجارتی عالی

+ 5 سال
+10 سال

تجربه کاری در زمینه حمل دریایی

+ 20 سال
+ 5 سال
گمرک خرمشهر

انجام امور گمرکی در زمینه ترخیص کالا از گمرک خرمشهر

ترخیص کالا از گمرک خرمشهر نیازمند مجوز گمرک برای ورود و خروج از کشور را دارد. آیا مراحل ترخیص کالا از گمرک خرمشهر را می‌دانید؟ مزایای ترخیص کالا از گمرک خرمشهر را می‌شناسید؟
کالاها در صورت داشتن مجوز گمرک اجازه ورود یا خروج از کشور را دارند که به این امر ترخیص کالا از گمرک گفته می‌شود. بندر خرمشهر در جنوب غربی ایران و در همسایگی عراق قرار دارد. این بندر یکی از بندرهای کانتینری به حساب می‌آید و مرز زمینی شلمچه با عراق را دارد. این بندر در محل برخورد رودخانه اروند و کارون که در استان خوزستان هستند واقع شده است.
بندر خرمشهر سومین بندر بزرگ حوزه خلیج فارس است. انتخاب گمرک خرمشهر برای ترخیص کالاهای وارداتی شما به شدت پیشنهاد می‌شود. بندر خرمشهر دارای مساحت حدود ۲۳۰ هکتار است و این بندر ۲۰ اسکله دارد.
گمرک خرمشهر منطقه ویژه اقتصادی برای ترخیص کالا می‌باشد. از سال‌های اول ۱۳۶۰ شمسی ساخت و بهره برداری اسکله‌های پذیرش کشتی در بندر خرمشهر آغاز شده و زمان جنگ جهانی دوم این امر به اوج رسیده است.

برای مشاوره رایگان در زمینه ثبت سفارش ، ترخیص کالای وارداتی ، صادراتی ، حمل و نقل دریایی با ما تماس بگیرید: 02128428174

خدمات ما به شما

جهت بهبود فرایند صادرات کالای شما

سریع

ما در سریع ترین زمان ممکن نسبت به انجام خدمات درخواستی شما اقدام میکنیم.

قیمت

ما با منصفانه ترین قیمت نسبت به انجام خدمات درخواستی شما اقدام می کنیم.

آگاهی به قوانین

ما با آگاهی در زمینه واردات و صادرات  به شما جهت پیش برد اهداف تجاری کمک خواهیم کرد.

صرفه جویی

ما با صرفه جویی در زمان و هزینه های گمرکی و حمل به شما کمک خواهیم کرد.

گمرک ایران

مزایای ترخیص کالا از گمرک خرمشهر

حدود ۹۰ درصد کالاهای وارداتی پیش از جنگ با عراق از گمرک بندر خرمشهر ترخیص می‌شدند. هم اکنون شرکت‌های وارد کننده خصوصی برای ترخیص کالاهای خود از گمرک خرمشهر استفاده می‌کنند.
مزایای ترخیص کالا از گمرک خرمشهر عبارت است از:
تخفیف سود بازرگانی تا ۲۵ درصد
استفاده از مزایای منطقه آزاد تجاری و صنعتی اروند
بندر خرمشهر برای ترانزیت کالا به عراق، هم از طریق زمینی و هم دریایی یکی از بهترین بندرها است.
دارای تجهیزات بسیار مدرن برای بارگیری و تخلیه اجناس وارداتی است.
گمرک خرمشهر یکی از بهترین گمرکات ترخیص لوازم خانه و آشپزخانه و همینطور لوازم برقی است. همچنین ترخیص خودرو از گمرک خرمشهر صورت می‌گیرد.
بندر خرمشهر به دلیل فاصله ۱۵ کیلومتری که با گذرگاه مرزی شلمچه دارد یکی از بهترین راهها برای ارسال کالا به عراق است که این امر موجب کاهش هزینه برای ترخیص کالا میشود.
بدون هیچ گونه محدودیتی می‌شود به خارج از کشور ارز انتقال داد.
مواد اولیه قطعات و ماشین آلات بدون عوارض گمرکی وارد میشوند.
تجهیزات مدرن برای تخلیه کالا و بارگیری کانتینر دارد.
یکی از مقرون به صرفه ترین راه‌های ترانزیتی کشور است
بزرگترین پایانه مسافری دریایی خاورمیانه را دارد.
یکی از بهترین راه‌ها برای اشتغال نیروی انسانی در منطقه آزاد است که دارای مقررات خاصی است.
بدون محدودیت میشود با سرمایه‌گذاران خارجی مشارکت کرد.

به گفته مدیر کل گمرک خرمشهر درآمد عمومی این گمرک تا پایان دی ماه سال 99 بیش از ۲ هزارو ۴۹۱ میلیارد و ۲۵۵ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این میزان درآمد که به خزانه دولت واریز شده است نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش دارد.

ترخیص کالا از گمرک

هزینه ترخیص کالا از گمرک خرمشهر

مانند دیگر گمرکات کشور هزینه تعویض کالا از گمرک خرمشهر نیز شامل مبالغی است، که هنگام ترخیص کالا باید پرداخت شود. این هزینه‌ها عبارتند از:
هزینه باربری
صفافی
انبارداری
تخلیه
تعرفه آزمایشگاه
بارگیری
کارشناسی کالا
بدرقه کالا
و غیره…
این هزینه‌ها توسط صاحب کالا یا نماینده صاحب کالا پرداخت می‌شود. هزینه اسکله‌های ذکر شده به صورت مجزا از حقوق ورودی دریافت می‌شود. حقوق ورود کالا هنگام ترخیص کالا پنج درصد ارزش گمرکی به اضافه سود بازرگانی است.
گمرک ایران مسئولیت دریافت این حقوق را به عهده دارد و هنگامی که ورود کالاها قطع شد این حقوق را دریافت می‌شود کنند. همانطور که گفته شد به دلیل وجود ۲۰ اسکله در خرمشهر، بندر خرمشهر یکی از بزرگترین بنادر کشور به حساب می‌آید که در سال ۱۳۵۶ حدود چهار میلیون تن کالای عمومی از این بندر وارد کشور شده است.
هم اکنون تمامی زیرساخت‌های قبل از جنگ از جمله انبارها، محوطه‌ها و اسکله‌ها بازسازی شده‌اند. این بندر علاوه بر تجارت دریایی از طریق جاده‌های زمینی و بین‌المللی نیز با مراکز جمعیتی داخلی و خارجی ارتباط دارد.
بندر خرمشهر از طریق اهواز به راه آهن سراسری ایران متصل است و این راه، علاوه بر اینکه برای دستیابی به سایر مناطق ایران راهی ارزان و مناسب است؛ ایران را با سایر کشورهای همسایه مانند عراق و ترکیه و کشورهای آسیای مرکزی ارتباط می‌دهد.

گمرک خرمشهر

مراحل ترخیص کالا از گمرک خرمشهر

خریدار باید از فروشنده پروفرما دریافت کند و پس از آن باید سفارش خود را ثبت کند. نباید بعد از حمل کالا و رسیدن کالا و قبل از ترخیص اقدام به ثبت سفارش کنید؛ به این علت که ممکن است کالای شما ممنوعه باشد و دچار ضرر شوید
بعد از این که فروشنده برای شما پروفرما صادر کرد و شما ثبت سفارش کردید باید مجوزهایی که برای ترخیص کالای خود لازم دارید را قبل از ترخیص کالا از گمرک خرمشهر دریافت کنید.
مرحله بعدی این است که بارنامه، فاکتور و گواهی مبدا از کالای خود را تهیه کنید و آن را به گمرک خرمشهر تحویل دهید.
برای انجام دادن تشریفات گمرکی و پرداخت مخارج گمرکی باید به گمرک خرمشهر مراجعه کنید. ترخیصیه کالا و قبض انبار گمرک را متصدی حمل و نقل به خریدار کالا تحویل میدهد.

  • سندی که وضعیت ظاهری کالا، مانند وزن و تعداد بسته اسکله‌های شما را نشان میدهد ترخیصیه و قبض انبار است. ترخیصیه و قبض انبار شماره انبار گمرک را نشان میدهد و همینطور نشان می‌دهد که مالک کالا چه کسی است.
  • برای ترخیص کالای خود باید اظهارنامه را تحویل گمرک خرمشهر بدهید. ترخیصکار باید فرم اظهارنامه را از گمرک خرمشهر دریافت کند؛ آن را پر کند و به مسئولان تحویل دهد.
  • بعد از بررسی اسناد و مطالعه اظهارنامه و بازدید کردن فنی کالا گمرک خرمشهر، پروانه سبز گمرکی و مجوز بارگیری کالا را صادر میکند و از این طریق شما میتوانید کالای خود را از گمرک بندر خرمشهر خارج کنید و برای خروج آن اقدام کنید.

ویژگی های بندر خرمشهر

  • مناسبت جهت ترانزیت زمینی و دریایی کالا به کشور عراق
  • استفاده از  مزایا و تسهیلات منطقه ازاد تجاری-صنعتی اروند
  • 25 درصد تخفیف سود بازرگانی
  • دارای خطوط منظم فیدری از امارات متحده عربی و کثرت شناورهای بومی جهت حمل آسان کالا با کشورهای کویت، عراق و سایر کشورهای حو زه خلیج فارس
  • نزدیکترین منطقه آزاد تجاری – صنعتی جنوب کشور عراق، کویت و آسیای میانه
  • مقرون بصرفه ترین راه تزانزیتی کشور
  • اسکله اختصاصی جهت پهلو دهی کشتی های رو- رو
  •  بزرگترین پایانه مسافری- دریایی خاورمیانه

تاریخچه گمرک خرمشهر و ترخیص کالا از گمرک خرمشهر

گمرک خرمشهر  با سااختار امروزی دارای  پيشينه  50   ساله بوده و پيش از جنگ تحمیلی ترخيص ۹۰ درصد كالاهاى وارداتى كشور در این بندر صورت می گرفته است، هم اينك با ساختمان و تجهيزات فعلی توانسته به جايگاه سوم در ميان ساير گمركات كشور بازگردد. اکثر قريب به اتفاق مديران ارشد گمرك جمهوری اسلامی در سالهای  پيش از پيروزی انقلاب چند سال يا حداقل بخشی از سنوات خدمتی خود را در گمرك خرمشهر گذرانده اند.

گمرک خرمشهر به دليل تنوع در كالاهای وارداتی و گستردگی فعاليت و نيز بدليل انضباط حاكم بر جو اداری آن – بستر مناسبی برای پرورش نيروهای متخصص و كارشناس در امور گمركی به ويژه واردات و صادرات كالا تلقی می شد .

پیش از انقلاب ایران در سال 1978 گمرک خرمشهر به عنوان مرکز ثقل تجارت ایران از امکانات بسیار وسیع و گسترده ای برخوردار بود.

وجود این امکانات رفاهی متناسب با حجم فعالیت گمرک موجب شده بود  کارکنان گمرک با اشتیاق

فراوان بندر خرمشهر را  به عنوان محل خدمت خود  انتخاب نموده و با طی نمودن گامهای ترقی به افزایش دانش گمرکی خود متناسب با علم روز و فن آوری جدید بپردازند.

از این رو گمرک خرمشهر توانست نیروهایی را پرورش دهد که امروزه سکان دار گمرک جمهوری اسلامی بوده و سیاستهای گمرک ایران را به نحو مطلوب و متناسب با نیاز کشور در جهت تحقق صادرات و واردات کالا و کنترل مبادی رسمی کشور دنبال نمایند.

با وقوع جنگ 1980 و حمله ارتش متجاوزگر عراق به بندر خرمشهر و بمباران سنگین این شهر بوسیله ماشین نظامی ارتش بعث عراق تمامی فعالیتهای اقتصادی مختل  گشت و بخش عظیمی از سرمایه های موجود به یغما رفت .

در این مدت هر آنچه که قابل انتقال بود از منطقه خارج شد و مابقی در معرض آتش دشمن نابود شد.

در این میان کلیه امکانات و تاسیسات گمرک و بندر خرمشهر تخریب شد.

کشتی ها و شناورها مورد حمله قرار گرفت و اسکله ها نابود شد و به این ترتیب وقفه ای نگران کننده در روند اقتصادی این شهر بوجود آمد که تا سالهای پایانی جنگ 1980 ادامه یافت .

با اعلام آتش بس میان طرفین درگیر در جنگ 1988-1980 تلاشهای بسیاری برای رونق دوباره گمرک خرمشهر صورت گرفته است تا بتوان – توان این گمرک را به میزان پیش از جنگ 1980بازگرداند.

با مکانیزه شدن بندر خرمشهر و افزایش حجم واردات کالا بصورت حمل کانتینری در بندر خرمشهر

افقهای تازه ای به روی گمرک و بندر خرمشهر گشوده شد.

بتدریج چهره گمرک و بندر خرمشهر دگرگون گشت و بار دیگر از گمرک خرمشهر به عنوان سومین گمرک مهم کشور یاد شد .

امروزه گمرك خرمشهر مهمترين گمرك تجاری استان خوزستان در ترخيص كالاهای غير دولتی توسط واردكنندگان بخش خصوصی است.

گمرک خرمشهراکنون از نظر سازمانی عنوان اداره كل را دارد.

این گمرک در حال حاظر اولین گمرک کشور در تنوع کالاهای وارداتی است .

کنون بندر خرمشهر دومین بندر مهم کانتینری کشور است .

نگاهی کوتاه به بندر خرمشهر و ترخیص کالا از گمرک خرمشهر

در خدمات بازرگانی بیشتر دربارۀ خدمات ما در زمینه ترخیص کالا بخوانید

ترخیص لوله استیل از گمرک
ترخیص کالای وارداتی

ترخیص لوله استیل از گمرک

ترخیص لوله استیل از گمرک شفاف باشید، متفاوت باشید بیش از 10 سال است که گروه بازرگانی سلام گمرک در زمینه انجام ترخیص…
تصویر ترخیص لوازم التحریر
ترخیص کالای وارداتی

ترخیص لوازم التحریر

ترخیص لوازم التحریر و ترخیص کار لواز التحریر شفاف باشید، متفاوت باشید بیش از 10 سال است که گروه بازرگانی سلام گمرک در…

تماس با ما

آدرس

بوشهر بلوار طالقانی روبروی درب خروج گمرک ساختمان مهدی

ارسال پیام در واتس اپ

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

تماس سریع ، همیشه پاسخگو هستیم