صفر تا صد صادرات محصولات کشاورزی

در مورد چه چیزهایی صحبت می کنیم؟ مراحل صادرات محصولات کشاورزی، قوانین صادرات محصولات کشاورزی، تاریخچه صادرات محصولات کشاورزی،. چه محصولات کشاورزی صادر می­شوند، بهترین زمان صادرات، استانداردهای جهانی .به جرأت می‌توان گفت در ایران عزیزمان بعد از صادرات نفت…
صادرات محصولات کشاورزی 55
time-icon

در سریعترین زمان ممکن خدمتگذاریم

money-back-icon-1

مدعی منصفانه ترین قیمت  هستیم

online-support-icon-1

همیشه پاسخگو و همراه شما هستیم

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید: 02128428174

در مورد چه چیزهایی صحبت می کنیم؟

.

  • چه محصولات کشاورزی صادر می­شوند،
  • بهترین زمان صادرات،
  • استانداردهای جهانی .

به جرأت می‌توان گفت در ایران عزیزمان بعد از صادرات نفت یکی از مهم­ترین قسمت­های صادرات غیر نفتی، به صادرات محصولات کشاورزی اختصاص دارد. این اتفاق مهم به دلیل وجود سرزمینی چهار فصل است که هدیه خداوند به سرزمین‌مان ایران است. همچنین تجربه چندین ساله ایرانیان در کشاورزی و زراعت می­باشد که در طی این سال‌ها پیشرفته­ترین امکانات و روش­ها را به کارگرفته­اند تا محصولاتی بهتر از دیروز را عرضه کنند. در این مقاله در مورد قوانین و نحوه صادرات محصولات کشاورزی صحبت می‌شود.

مراحل و قوانین صادرات محصولات کشاورزی

برای داشتن فعالیت مستمر و فعال در زمینه صادرات محصولات کشاورزی باید با قوانین و مقررات در این زمینه کامل آگاه باشید. در زیر به تعدادی از این قوانین و مقررات اشاره می‌کنیم:

  • شناخت و آشنایی با بازار مورد نظر در کیفیت کار ما تاثیر بالایی خواهد داشت.
  • تعیین اینکه شما قرار است به صورت مستقیم محصولات خود را صادر کنید و یا اینکه قرار است نمایندگی برای فروش محصولات خود داشته باشید، یکی از مهم‌ترین موضوعات برای صادرات است. اگر قصد دارید در این زمینه با شرکتی همکاری داشته باشید باید به طور دقیق با این شرکت آشنایی داشته باشید.
  • باید آشنایی کامل و به روزی در مورد تعرفه­های میوه­های صادراتی داشته باشید و در پرداخت آن‌ها نیز به موقع عمل کنید.
  • به یکی از شرکت‌هایی که در خصوص ترخیص کالا فعالیت دارند مراجعه کنید.
  • برای این کار قراردادهای درست و اصولی تنظیم کنید.
  • از تاثیرگذارترین نکات در صادرات محصولات به کشور­های همسایه بسته بندی شیک و به روز است. بسته بندی که برای نگهداری از محصول مقاومت داشته باشد.
  • دریافت تاییدیه‌های وزارت بهداشت بسیار پر اهمیت است.
  • گرفتن مجوز خروج از گمرک را داشته باشید.
  • برای جلوگیری از مشکلات صادرات محصولات کشاورزی، شما نباید به هیچ ­عنوان اجازه دهید زمان ارسال محصول صادراتی طولانی شود زیرا در کیفیت محصول به شدت تاثیر خواهد گذاشت.
  • باید برای ارسال محصول صادراتی خود یکی از بهترین راه­‌ها را انتخاب کنید تا در کمترین زمان ممکن به دست مشتری برسد.
  • همیشه در تمام حوزه‌ها تبلیغات یکی از تأثیر گذارترین نکات در فروش می­باشد که باید در این زمنیه فعالیت چشم­گیری داشته باشید.
2.روش‌های صادرات محصولات کشاورزی

تاریخچه صادرات محصولات کشاورزی

ما ایرانیان از زمان­های قدیم به تولید محصولات کشاورزی علاقه زیادی داشته­ایم. در زمان هخامنشیان یکی از بهترین محصولات کشاورزی انگور و انجیر بوده است تا به آخرین حکومت ایرانیان در زمان ساسانیان رسیده­ایم. در پایان حکومت ساسانیان هلو و پرتقال را هم پرورش داده­اند و می‌توان گفت در همان زمان­ها سنگ بنای صادرات به کشورهای دیگر گذاشته شده است.

امروزه چه محصولات کشاورزی صادر می­شوند؟

ایران همانند گذشته ایران در تولیدات محصولات کشاورزی صاحب افتخارات بزرگی است. طبق آمارهای منتشر شده ایران از سال 2007 در صادرات محصولات مانند صادرات خیار، بادام، سیب، گیلاس، انجیر، پسته، طالبی، گردو، زردآلو، خرما، نخود و هندوانه جز کشورهای شناخته شده در کشورهای قطر، عمارات، ارمنستان، روسیه و چین می­باشد. روند صادرات محصولات کشاورزی ایران اول به کشورهای همسایه شروع می­شود و برای محصولاتی خاص مانند زعفران در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز درخواست زیادی خواهد داشت.

چگونه محصولات کشاورزی خود را صادر کنیم ؟

با این همه نعمت که ما ایرانیان داریم به راحتی می‌توانیم با حفظ کیفیت و چندین نکته محصولات کشاورزی را به کشورهای همسایه ارسال کنیم. اولین قدم برای صادرات شناخت ذائقه مردم کشور مقصد می­باشد. اینکه این مردم بیشتر چه میوه­ای را می‌پسندند میوه‌های ترش را دوست دارند یا میوه‌های شیرین و آبدار را ترجیح می­­دهند. دومین قدم و شاید مهم‌ترین قدم بازاریابی می­باشد. شما باید بتوانید در کشور مقصد بازار خود را پیدا کنید و همچنین رقیبان خود در این بازار را شناسایی کنید تا بتوانید نقاط ضعف آنها را به نقاط قوت خود تبدیل کنید. شما میتوانید با تاجر های آن کشور همکاری موفقی داشته باشید.

بهترین زمان صادرات  

بسیار مهم است که شما زمان تولید هر محصول را شناسایی کنید و در فصل مناسب آن محصول را خرید و صادر کنید. در غیر این صورت ممکن است با ضرر­های سنگینی روبرو شوید. برای مثال اگر پرتقال یا سیب را در فصل مربوطه از دست بدهید و بخواهید در سردخانه­ها آن را خریداری کنید، بعد از صادر کردن این محصول متوجه می‌شوید که به چه اندازه محبوبیت خود را از دست داده­اید. پس همیشه این نکته را مد نظر داشته باشید که یکی از شروط مهم برای صادرات کیفیت و تازگی محصول شماست که می‌تواند بازار گسترده­ای را برای شما به ارمغان آورد.

3.نکات مهم صادرات محصولات کشاورزی

استانداردهای جهانی را مد نظر داشته باشید

توجه زیاد به استانداردهای جهانی مخصوصا در این بازار پر از رقابت یکی از الزامات بسیار مهم برای صادرات است. علاوه بر این در روند صادرات محصولات کشاورزی مخصوصا میوه و تره­بار نگهداری و ارسال به موقع محصول، به صورتی که کیفیت و تازگی آن حفظ شود یکی از نکات مهمی است که در موفقیت و جذب مشتری بیشتر به شما کمک شایانی خواهد کرد. تمامی کالاهایی که قصد صادرات آنها را داریم باید دارای استانداردهایی باشند که در زیر به آنها اشاره کرده­ایم.

این اطلاعات شامل مواردی همچون:

  • علامت استانداردهای سازمان غذایی
  • تاریخ تولید محصول به میلادی
  • تاریخ انقضا به میلادی و …

دقت داشته باشید که این اطلاعات روی بسته باید حتما باید درج شوند و مخصوصا به زبان کشور مقصد باشد.

سوالات متداول :

 شرکت تامین کننده محصولات کشاورزی  هستیم و نیاز به مشتری برای صادرات دارم پیشنهاد شما چیست ؟

شبکه تجاری کومپاس به آدرس https://ir.kompass.com/ به عنوان یکی از بزرگترین شبکه های تجاری جهان، به عنوان ابزاری یافتن شرکای بالقوه تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.

برای بازاریابی برای محصولات کشاورزی در چین از چه طریقی میتوان وارد شد؟

استفاده از خدمات میز کشور چین در سازمان توسعه تجارت ایران که مشخصات تماس آن در آدرس http://www.tpo.ir/index.aspx?siteid=1&fkeyid=&siteid=1&fkeyid=&siteid=1&pageid=25581 قابل دسترسی است.

ارزش ریالی و دلاری صادرات محصولات کشاورزی و دامی چقدر است؟

استخراج آمارهای صادرات ایران بر حسب کد تعرفه و مقاصد صادرات و ارزش ریالی و دلاری از بخش آمار گمرک به آدرس https://irica.ir/web_directory/55334-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1.html

شرایط واردات و صادرات میوه و سایر محصولات کشاورزی و تعرفه آنها چگونه است؟

واردات و صادرات انواع بذر و نهال یا محصولات کشاورزی با مجوز وزارت جهاد کشاورزی و سازمانهای ذیربط این وزارت و یا سازمان استاندارد انجام می شود.

برای صادرات پسته و زعفران و فلفل و سایر محصولات کشاورزی باید چه مراحلی طی کنم؟

در مجموع منابعی جهت بهره برداری ارائه می شود. سازمان توسعه تجارت ایران برای هر یک از محصولات صادراتی، میز کالایی مشخصی را تعیین کرده است. با توجه به نوع محصول خود می توانید از خدمات این میزها بهره مند شوید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

تماس سریع ، همیشه پاسخگو هستیم