لغو ثبت سفارش مناطق آزاد و ویژه

Instagram
Telegram
ثبت سفارش مناطق آزاد

لغو ثبت سفارش مناطق آزاد و ویژه

996

معاون فنی گمرک ایران با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۹۷ ، واردات کالا در مناطق آزاد یا ترانزیت کالا بین مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی ملزم به انجام ثبت سفارش بوده است، گفت: اما طی آخرین تصمیم اخذ شده و ابلاغ معاونت حقوقی رئیس جمهور و معاونت امور مجلس وزارت اقتصاد، ترانزیت خارجی کالا با مقاصد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از مبدأ سایر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و یا مبادی ورودی کشور، بدون نیاز به ثبت سفارش انجام خواهد شد.

به گفته وی، با لغو الزام ثبت سفارش، واردات کالا به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یا ترانزیت کالا بین مناطق صرفاً بر اساس ثبت آماری کالا و اعلام توسط دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام خواهد شد.

ارونقی افزود: همچنین مقرر شد سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کلیه اطلاعات کالاهای وارده را به صورت بر خط در اختیار گمرک  ایران قرار دهند.

لازم به یادآوری است که تا قبل از اجباری شدن ثبت سفارش در مناطق آزاد و ویژه، این مناطق از ثبت سفارش برای واردات کالا معاف بود و در زمان تصویب این الزام که به دلیل تغییر سیاست های ارزی اعمال ‌ و مناطق را نیز در بر گرفت، با واکنش هایی به دلیل مغایرت با قوانین و مقررات و ماهیت مناطق همراه شد.

ارونقی در ادامه به توافق بین دبیرخانه شورای عالی با پلیس راهور ناجا ، اشاره کرد و گفت که ترانزیت خارجی خودروهای سواری دارای پلاک و شماره گذاری شده در مناطق آزاد  پس از انجام ثبت آماری مورد تایید دبیرخانه شورای عالی، مابین مناطق آزاد تجاری، صنعتی بلامانع است ولی مشمول خودروهای آمریکایی و لوکس نخواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

موضوع مرتبط

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

تلگرام-سلام-گمرک
اینستاگرام-سلام-گمرک

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

تماس سریع ، همیشه پاسخگو هستیم