بازرگانان ایرانی در دوران کرونا چگونه میتوانند به چین سفر کنند ؟

Instagram
Telegram
سفر به چین در زمان کرونا

بازرگانان ایرانی در دوران کرونا چگونه میتوانند به چین سفر کنند ؟

2,260

حسام‌الدین حلاج، معاون امور بین‌الملل اتاق تهران:

با توجه به اهمیت بازگشت تجار ایرانی به چین و نگرانی از پیامدهای منفی استمرار این وضعیت رایزنی‌هایی با طرف چینی به عمل آمده که منجر به ارائه راهکارها و دستورالعملی از سوی وزارت خارجه چین برای سفر بازرگانان ایرانی به این کشور شد.

برای سفر به کشور چین ابتدا یک شریک تجاری چینی باید درخواست خود را مبنی بر دعوت از طرف ایرانی برای سفر به این کشور به دفتر روابط خارجی شهر محل ثبت و اقامت شرکت ارائه کند. سپس دفتر روابط خارجی درخواست شریک چینی را به سه ارگان سازمان هوانوردی چین، وزارت خارجه و دولت محلی جهت بررسی منعکس کند.

سازمان هوانوردی در مورد امکان پرواز هوایی نظر می‌دهد و وزارت خارجه چین با در نظر گرفتن روابط دو کشور نظرات خود را به دولت محلی منعکس ‌می‌کند.

دولت محلی نیز با در نظر گرفتن پاسخ‌های دریافت شده و امکانات، توانایی و فضاهای تست و قرنطینه‌ای که در اختیار دارد در این خصوص تصمیم‌گیری و پاسخ خود را برای صدور روادید به سفارت چین در تهران ارائه ‌می‌کند.

متقاضی سفر به چین پس از اخذ روادید، باید تست نوکلئیک اسید تشخیص کرونا در تهران (حداکثر 72 ساعت قبل از پرواز) را انجام داده و با داشتن نتیجه منفی راهی چین شود. پس از ورود به چین مجددا تست کرونا در محل فرودگاه از مسافر به عمل آمده و شریک چینی باید تدابیر لازم را جهت فراهم آوردن خودروی حمل مسافر از فرودگاه به محل اقامت (شرکت یا هتل) جهت گذراندن ایام قرنطینه را پیش‌بینی کند و مسافر در مسیر جابه‌جایی با هیچ فردی تماس نداشته باشد.

یک شرکت چینی ‌می‌تواند با هماهنگی دولت محلی برای یک یا چند نفر درخواست سفر به چین ارائه کند، اما همه آنها باید قصد سفر به محل اقامت شریک چینی خود را داشته باشند.

منبع: اتاق بازرگانی تهران

بازرگانان ایرانی در دوران کرونا چگونه میتوانند به چین سفر کنند ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

موضوع مرتبط

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

تلگرام-سلام-گمرک
اینستاگرام-سلام-گمرک

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس سریع ، همیشه پاسخگو هستیم