چگونگی واردات روغن به کشور

در مورد چه چیزهایی صحبت می کنیم؟ واردات روغن ، آمار واردات روغن به کشور ، مراحل واردات روغن به کشور،صادرات و واردات کالا از جمله مهم‌ترین کارها برای ارتباط بین کشورهای دنیا است. این کار کمک می‌کند یک بازار…
واردات روغن
time-icon

در سریعترین زمان ممکن خدمتگذاریم

money-back-icon-1

مدعی منصفانه ترین قیمت  هستیم

online-support-icon-1

همیشه پاسخگو و همراه شما هستیم

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید: 02128428174

در مورد چه چیزهایی صحبت می کنیم؟

صادرات و واردات کالا از جمله مهم‌ترین کارها برای ارتباط بین کشورهای دنیا است. این کار کمک می‌کند یک بازار بین المللی در سراسر دنیا شکل گرفته و کالا و محصولات تولیدی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار بگیرند. ایران نیز در این زمینه فعالیت‌های مختلفی انجام داده‌ است. واردات و صادرات کالاهای مختلفی توسط شرکت‌ها و بازرگانان ایرانی صورت می‌گیرد. یکی از اقلام مهم وارداتی روغن است. نکات مهمی برای واردات این کالا وجود دارد که در ادامه بر بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

ایران یکی از کشورهای خودکفا در تولید دانه‌های روغنی است. میزان روغن تولید شده توسط کارخانه‌های ایرانی به اندازه‌ای است که پاسخ نیازهای داخلی کشور را می‌دهد. اما در سال‌های گذشته با واردات روغن این بخش تولیدی با مشکلات مختلفی روبرو شده است. واردات روغن به میزان زیاد باعث کاهش قیمت این محصول در کشور شده و مردم تمایل بیشتری به استفاده از ان‌ها نشان می‌دهد. در این میان شرکت‌های تولید کننده داخلی با مشکلات مختلفی روبرو شده‌اند. البته توجه داشته باشید که واردات بی رویه روغن باعث آسیب به واحدهای تولیدی این محصول خوراکی شده است.

اهمیت واردات روغن

واردات روغن

کشور ایران در زمینه تولید دانه‌های روغنی وضعیت مناسبی دارد و به خودکفایی رسیده است. اما از آن جایی که تقاضا در بازار زیاد است، کشور نیازمند واردات این محصول است. افزایش میزان تقاضا باعث افزایش واردات روغن به کشور شده است. واردات این کالا در دو نوع روغن و واردات دانه‌های روغنی صورت می‌گیرد. روغن‌های خوراکی شامل انواع مختلف گیاهی و حیوانی از جمله روغن کلزا، آفتابگردان، زیتون، کنجد، سویا و روغن ماهی و … هستند. تغییر در سبک زندگی افراد سبب شده تا مصرف روغن‌های گیاهی افزایش بیشتری داشته باشد.

بیشترین میزان واردات روغن مربوط به روغن‌های گیاهی است. بسیاری از این روغن‌ها به صورت تراریخته بوده و آسیب‌های بسیاری برای مصرف کننده به همراه دارد. روغن‌های تراریخته به روغن‌هایی گفته می‌شود که از نظر ژنتیکی دستکاری شده‌اند. این گونه روغن‌ها برای سلامتی انسان‌ها مضر هستند. به همین دلیل قبل از واردات این محصول به کشور باید از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

آمار واردات روغن به کشور

آمار واردات روغن  نشان می‌دهد در سال‌های گذشته افراد، بازرگانان و شرکت‌های بسیار زیادی در زمینه واردات محصولات روغنی فعالیت می‌کنند. طبق بررسی‌های انجام شده میزان واردات این محصول به کشور در سال 98 حدود 800 هزار تن برآورد شده که به صورت روغن خام بوده است. این میزان نسبت به سال گذشته به میزان 10 درصد افزایش داشته است. روغن موردنیاز ایران از کشورهای مختلفی وارد می‌شود. روغن خوراکی آفتابگردان از کشورهایی مانند ایتالیا، اوکراین، سنگاپور، روسیه، سوئیس، ترکیه و امارات وارد می‌شود. کشورهایی مانند برزیل، آلمان، سوئیس، هلند، آرژانتین و ترکیه در زمینه صادرات روغن سویا به ایران فعالیت می‌کنند.

هرگونه روغنی که توسط واردکننده‌ها به ایران وارد می‌شود باید از طریق آزمایش‌های کنترل کیفیت مورد بررسی و آمایش قرار بگیرد تا در صورت تراریخته بودن اجازه ورود به کشور داده نشود. با افزایش میزان واردات روغن بررسی‌ها و کنترل‌های صورت گرفته نیز باید افزایش یابد تا محصولی کاملا سالم و استاندارد به کشور وارد شود. ایرانیان بسیار بیشتر از میانگین جهانی روغن مصرف می‌کنند. از این رو میزان واردات روغن روغن نیز بسیار زیاد است.

مراحل واردات روغن

مراحل واردات روغن به کشور

واردات روغن نیز همانند سایر محصولات وارداتی نیازمند بررسی و طی مراحل قانونی مختلفی است. اولین و مهم‌ترین نکته برای واردات کالا بررسی نیازهای جامعه است. اگر شما اقدام به واردات محصولی نمایید که مردم به آن نیاز نداشته و یا جز کالاهای اساسی تلقی نمی‌شود، تجارت موفقی نخواهید داشت و ضرر زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. برای واردات روغن نیز ابتدا باید نیازهای جامعه را بررسی کرده و مواردی از جمله میزان روغن، نوع روغن و ویژگی‌های آن را بر اساس نیاز بازار شناسایی کنید.

واردات کالا و محصولات مختلف دارای ریسک‌های متفاوتی است که قبل از تصمیم به واردات باید با آن‌ها آَشنا شوید. قبل از تصمیم به واردات محصولات از جمله روغن باید با افراد و شرکت‌های بازرگانی با تجربه در این زمینه مشورت کرده و با رعایت تمام قوانین برای وارد کردن این محصول اقدام نمایید.

پس از انجام بررسی‌های لازم باید به دنبال تولید کننده مناسبی برای تهیه روغن باشید. برای این کار نیز باید با بررسی کشورهای مختلف و نحوه تولید محصول در این کشورها بهترین تولید کننده را پیدا کرده و برای تجارت با او وارد عمل شوید. برای این کار نیز می‌تواندی از شرکت‌های بازرگانی فعال در این زمینه کمک بگیرید. این شرکت‌ها بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ دنیا را شناخته و با نحوه خرید و معامله با آن‌ها آشنایی دارند. همچنین به شما کمک می‌کنند بهترین محصول را خریداری کنید.

در مرحله بعد باید مراحل قانونی واردات کالا را انجام داده و با دریافت کارت بازرگانی و انجام امور گمرکی برای واردات روغن اقدام نمایید. پس از وارد کردن نیز باید برای توزیع مناسب روغن در کشور اقدام کنید.

سوالات متداول :

تعرفه واردات و میزان حقوق ورودی روغن خام چگونه است ؟

روغن خام سویا دارای اولویت یک و معاف از پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز  و داردای حقوق ورودی بیست درصد می باشد و نیاز به مجوز بهداشت دارد.

 

کدام کد تعرفه های گمرکی مربوط به دانه های روغنی می شود؟

کد تعرفه محصول مورد نظر خود را می توانید از کتاب مقررات صادرات و واردات که در سایت موجود است می توانید استخراج نمایید. دانه های روغنی در فصل 12 کتاب مقررات صادرات و واردات طبقه بندی می شوند. به عنوان نمونه؛ دانه سویا تحت تعرفه 1201، دانه نارگیل تحت تعرفه 1203، دانه کتان تحت تعرفه 1204، دانه کلزا تحت تعرفه 1205، دانه آفتابگردان تحت تعرفه 1206 طبقه بندی و شناسایی می شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

تماس سریع ، همیشه پاسخگو هستیم