مشاوره و اخذ بیمه نامه – آشنایی با انواع قراردادهای بیمه و مزایای آن

Instagram
Telegram
بیمه نامه واردات

مشاوره و اخذ بیمه نامه – آشنایی با انواع قراردادهای بیمه و مزایای آن

1,804

در این مطلب از وبلاگ سلام گمرک قصد داریم شما را با نحوه اخذ بیمه‌نامه هنگام ترخیص کالا آشنا کنیم. برای دریافت مشاوره و اخذ بیمه نامه بهتر است با مشاوران باتجربه صحبت کنید تا روند دریافت آن را سرعت ببخشید. بیمه یکی از مهمترین اسنادی است که هنگام ترخیص کالا به آن نیاز دارید تا بتوانید کالای خود را ترخیص کنید. جالب است بدانید، اگر تمام مدارک مورد نیاز جهت ترخیص را تهیه کنید، در صورت نداشتن بیمه‌نامه هیچکدام از روال کاری شما در گمرک طی نخواهند شد. از این رو، برای دریافت آن از تمامی شرایط و ضوابط تعیین شده از سوی نهادهای ذیربط  مطلع شوید و بهترین راه را برای اخذ آن انتخاب کنید.

آشنایی با انواع بیمه‌‌نامه‌های بین‌المللی

به طور کلی بیمه‌نامه بین‌المللی جهت ترخیص کالا به دو نوع تجاری و حمل و نقل تقسیم می‌شود. همانطور که گفتیم دریافت بیمه‎‌نامه جهت ترخیص کالا از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و پس از ثبت سفارش کالا باید برای دریافت آن اقدام کرد. مهمترین و اصلی‌ترین بیمه‌نامه مربوط به بیمه حمل و نقل بوده و هنگام تنظیم قرارداد باید در متن آن گنجانده شود. در ادامه نکات مهم در خصوص این دو بیمه‌نامه را در اختیار شما می‌گذاریم.

بیمه قراردادهای تجاری

بهتر است با شرکت‌های مشاوره و اخذ بیمه نامه قبل از ثبت سفارش کالا صحبت کنید تا از شرایط و قوانین آن مطلع شوید. قبل از اینکه هزینه‌های گمرکی را پرداخت کنید، یکی از اصلی‌ترین مدارکی که باید تهیه و تحویل ماموران گمرک دهید، بیمه‌نامه قرارداد تجاری است. خریدار موظف است برای کالاهای خود از شرکت‌های معتبر و مورد تایید بیمه‌نامه دریافت کند. پس از اخذ بیمه تجاری باید پیش‌فاکتور، کارت بازرگانی و سایر اسناد مربوط به کالا را تحویل بانک دهید تا برای شما اعتبار اسنادی افتتحاح کنند.

بیمه‌نامه حمل و نقل

پس از گذراندن مراحل اولیه و گشایش اعتبار اسنادی نوبت به انتخاب روش‌های حمل و نقل نظیر هوایی، دریایی و زمینی  می‌رسد. مسلما هنگام واردات، کالاها در طول مسیر دچار صدمات احتمالی می‌شوند. برای اینکه محصولات خود را از اتفاقات غیرمترقبه نظیر سیل، طوفان و زلزله بیمه کنیم، بهتر است هنگام ثبت قرارداد با شرکت فروشنده، یک بند از قرارداد را به این بیمه‌نامه اختصاص دهید. لازم به ذکر است که طرفین می‌توانند به صورت توافقی و بدون اخذ بیمه متعهد شوند که در صورت خسارت تمام هزینه‌ها را متقبل شوند؛ اما، توصیه می‌شود برای محکم‌کاری حتما این بند را در یک شرکت بیمه معتبر به قرارداد خود اضافه کنید.

برای مشاوره و اخذ بیمه نامه بهتر است از افراد باتجربه کمک بگیرید. بیمه حمل و نقل دارای انواع مختلفی نظیر بیمه حمل و نقل عمومی، حمل و نقل غیر عمومی است که هر کدام خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند. توجه داشته باشید هنگام عقد قرارداد با شرکت‌ها بیمه، نوع پوشش بیمه را مشخص کنید. این پوشش‌ها به سه دسته کلوز A، کلوز B و کلوز C تقسیم می‌شوند.

سخن پایانی

در این مطلب به اهمیت بیمه‌نامه‌ها و انواع آن اشاره کردیم و متذکر شدیم که دریافت آن جهت ترخیص کالا بسیار مهم است. بهتر است قبل از عقد بیمه با شرکت‌های مذکور با یک مشاور باتجربه مشورت کنید تا فراید کار شما سریع‌تر انجام شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

موضوع مرتبط

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

تلگرام-سلام-گمرک
اینستاگرام-سلام-گمرک

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

تماس سریع ، همیشه پاسخگو هستیم