قوانین صادرات به آلمان چیست ؟

Instagram
Telegram
قوانین صادرات به آلمان

قوانین صادرات به آلمان چیست ؟

4,117

قوانین صادرات به آلمان و حقوق گمرکی

حقوق گمرکی آلمان بر اساس ارزش سیف کالا و یا در برخی موارد برحسب  وزن و پارامترهای دیگر محاسبه می‌شود. کشورهایی که عضو اتحادیه‌ی اروپا هستند، برای ورود کالاهای خود به آلمان از پرداخت حقوق گمرکی معاف هستند.عوارض گمرکی برای کشورهای خارج از اتحادیه نیز زیاد نیست.بیشینه‌ی عوارض گمرکی (با توجه به اینکه بر اساس کدام تعرفه گمرکی موردمحاسبه قرار می‌گیرد) ۱۵۰ یورو است.

میانگین عوارض گمرکی (به‌غیراز محصولات کشاورزی)

کالاهایی که متعلق به یکی از کشورهای عضو است، به‌طور کامل معاف از عوارض گمرک است. عوارض کشورهای خارج از اتحادیه اروپا هم چندان بالا نیست؛به‌خصوص محصولات صنعتی که دارای تعرفه عمومی ۴.۲% هستند.

پارچه و پوشاک (عوارض و محدودیت واردات بالا) و مواد غذایی(میانگین عوارض ۱۷.۳% و بسیاری از محدودیت‌هایتعرفه‌ای) را شامل می‌شوند. کالاهایی که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا  وارد می‌شوند، مستلزم یک نوع مالیات بر واردات هستند (import turnover tax) که برابر با نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده ۱۹%  کالاهای داخلی است.

طبقه‌بندی گمرک در قانون و مقررات صادرات به آلمان

به‌طورکلی کد TARIC (شامل ۱۰ رقم) باعث می‌شود که عوارض گمرکی و نیز مقررات مربوط به اتحادیه در زمانی اعمال شود که محصول متعلق به کشور عضو اتحادیه اروپا نباشد. برای پیدا کردن مقدار عوارض گمرکی در مورد محصول بر اساس کشور مبدأ، با پایگاه دادهTARICمشورت کنید.

روش محاسبه عوارض در قانون و مقررات آلمان

Ad Valorem taxمالیاتی است که مقدار آن بر مبنای ارزش یک معامله یا ملک است و CIFارزش واقعی کالاست زمانی که حمل شده است.

روش پرداخت عوارض گمرک

عوارض به‌صورت نقدی (به یورو، چک، پرداخت پول نقد، انتقال بانکی) قابل پرداخت است؛ افزایش محدودیت زمانی برای پرداخت امکان‌پذیر استکه از طریق سیستم collection credit  یا duty credit اعطا می‌شود.

.           

وقتی کالاها از کشورهای غیراروپایی به آلمان وارد می‌شوند، شامل محدودیت‌های تعرفه‌ای و غیر‌تعرفه‌ای می‌شوند.محدودیت‌های تعرفه‌ای تحت قانون گمرک ایجاد می‌شود و شامل عوارض گمرکی قابل پرداخت برای کالاهای وارداتی است.محدودیت‌های غیرتعرفه‌ای وارداتی ممکن است در قانون تجارت خارجی یا در توافق‌نامه بین کشورها ایجاد شود.

به کالاهای واردشده از کشورهای غیر اتحادیه اروپا به آلمان مالیات بر ارزش‌افزوده۱۹٪ تعلق می‌گیرد. این مقدار ممکن است در برخی از موارد مثل محصولات غذایی، روزنامه‌ها و کتاب پایین‌تر (۷%) باشد.

در قانون تجارت خارجی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی مانند تحریم ممکن است با کسب مجوز و اقدامات نظارتی برای کالای خاصی برطرف شود. محصولات وارداتی تحت محدودیت در قانون تجارت خارجی و الزامات خاص در لیست واردات (ضمیمه قانون تجارت خارجی) ذکر شده است.وظیفه‌ی گمرک مطابقت قوانین و مقررات مربوط به کالاها و نیز مالیات بر  واردات است.

اما قوانین صادرات به آلمان چیست؟

طبق ماده ۱۶۱ قانون گمرک و صادرات به آلمان، برای برنامه‌ریزی و نظارت بر اتحادیه اروپاو محدودیت‌های تجارت خارجی و ملی در صادرات کالاهایی که هنوز در گردش آزاد در اتحادیه اروپا هستند،یک روند نظارتی طراحی شده است. این روند، صادرات کالاهایی به‌غیراز کالاهای اتحادیه را نیز به‌شدت تحت نظارت داردو با روند گمرکی که دارای اهمیت ویژه برای اقتصاد آلمان است، مرتبط می‌باشد.

برای اطلاع از قوانین صادرات به آلمان این ویدیوی کوتاه را تماشا کنید

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

موضوع مرتبط

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

تلگرام-سلام-گمرک
اینستاگرام-سلام-گمرک

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

تماس سریع ، همیشه پاسخگو هستیم