فرصت‌ها و دلیل صادرات به عمان

Instagram
Telegram
فرصت صادرات به عمان

فرصت‌ها و دلیل صادرات به عمان

2,257

مهم ترین نکته در دلیل صادرات به عمان این مسئله می باشد که روابط سیاسی ایران و عمان حسنه می باشد. عمان تا کنون هیچگونه موضع‌گیری منفی‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران نداشته است. اشتراکات دینی، اجتماعی و فرهنگی زیادی داریم و جمعیت قابل‌توجهی از عمانی‌ها اصالت ایرانی دارند، اکثراً بلوچ هستن و به زبان فارسی صحبت می‌کنند. در کنار این عوامل، امروز به 9 عامل مؤثر در روابط تجاری ایران و عمان می‌پردازیم:

صادرات-به-عمان-1

مرگ سلطان قابوس

تا قبل از مرگ سلطان قابوس مردم از سیاست‌های سلطان جدید واهمه داشتن اما هیثم بن طارق، جانشین سلطان قابوس هم روابط خوبی با ایران دارد و توسعه‌ی بخش خصوصی را به عنوان یکی از اهدافش دنبال می‌کند.

اولین دلیل صادرات به عمان کرونا می باشد

باعث شده است سبک زندگی و الگوی مصرف تغییر کند. بنابراین می‌تونیم بسته به نوع محصول جهت صادرات به عمان ، چشم‌اندازهای تجاری خوبی متصور شویم.

جایگزینی نیروی کار عمانی به جای نیروی کار خارجی:

عمان با پنج‌میلیون جمعیت، دارای یک میلیون جمعیت مهاجر می باشد که در سال‌های اخیر مافیا فعالیت‌های مختلفی رو در این کشور تشکیل داده بودند. با تغییر سیاست‌های بخش اشتغال و با اولویت‌دهی به اشتغال نیروی کار عمانی، ایرانی‌ها شرایط تجاری بهتری در عمان خواهند داشت.

برنامه راهبردی توسعه صادرات با 15 کشور همسایه 

سازمان توسعه تجارت ایران و وزارت صنعت و معدن و تجارت این برنامه رو تدوین کرده اند و مورد تایید دولت می باشد. بر اساس این برنامه، روابط تجاری ایران و عمان به چهار میلیارد دلار خواهد رسید. دولت‌های دو کشور هم در مورد این برنامه به توافق رسیده اند.

و آخرین دلیل صادرات به عمان تقویت نرخ دلار نسبت به ریال ایران

تقویت نرخ دلار نسبت به ریال ایران به معنی ارزان شدن کالای تولید ایران برای خارجی‌هاست. کالای ارزان‌تر هم همیشه به سمت تصاحب بازار حرکت می‌کند و این موضوع، در حال حاضر، به نفع توسعه صادرات می باشد.

در پایان شما را دعوت به دیدن این فیلم می کنم که چهار دلیل مهم برای ایجاد روابط تجاری علی الخصوص صادرات به عمان در آن بیان شده است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

موضوع مرتبط

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

تلگرام-سلام-گمرک
اینستاگرام-سلام-گمرک

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

تماس سریع ، همیشه پاسخگو هستیم