قوانین صادرات به ترکمنستان چیست ؟

Instagram
Telegram
صادرات به ترکمنستان

قوانین صادرات به ترکمنستان چیست ؟

3,019

قوانین صادرات به ترکمنستان چیست ؟

 

صادرات به ترکمنستان و قوانین گمرکی برای ترخیص کالا 

 

قوانین بی‌شماری مسیر صادرات به ترکمنستان را کنترل می‌کند و بدون آگاهی از این قوانین، احتمال اینکه به دردسر بیفتید، کم نیست. براساس یکی از این قوانین، اگر وسیله‌ای که با آن کالا را حمل می‌کنید دچار خطا شود، کالاپلمپ خواهد شد و آزادسازی آن یا یک سال به طول می‌انجامد و یا هرگز آزاد نمی‌شود.

اخذ ویزای ترکمنستان نیز کار ساده‌ای نیست و با دریافت ویزا تنها می‌توانید به عشق‌آباد سفر کنید. روزهای اقامت نیز بسیار محدود است. ویزای تجاری نیز برای تاجران ایرانی صادر نمی‌شود. کسانی که در ترکمنستان فروشگاه یا کسب‌وکار دیگری دارند،  باید برای  فروش کالا با طرف ترکمنی قرارداد داشته باشند زیرا حق فروش را به صورت مستقیم ندارند.

قوانین بانکی    

برای برداشت پول از بانک‌ها باید قرارداد خرید کالا را ارائه کنید. بانک ایرانی تحت نظارت بانک مرکزی ترکمنستان می باشد امکان همیاری چندانی ندارد و تسهیلات مناسبی نیز ارائه نمی‌کند. واحد پول این کشور منات است و بانک‎ها با این ارز کار می‌کنند. بنابراین، برای نقل و انتقال پول در ترکمنستان، می‌توانید از صرافی‌های ایرانی مستقر در ترکمنستان کمک بگیرید.

تعرفه گمرکی برای ترخیص کالا

تعرفه‎های گمرکی ترکمنستان از قانون مشخصی پیروی نمی‌کنند و با توجه به قیمت‌گذاری گمرک انجام می‌شود. گمرک ترکمنستاندر طی صادرات به فاکتورهای ایران بی‌توجه است. خودروهای ایرانی فقط در صورتی اجازه‌ی تردد دارند که اقامت شش‎ماهه دریافت کرده باشند. در صورتی که قصد صادرات کالای فاسدشدنی به ترکمنستان را دارید، باید توجه کنید کهمعطلی گمرک این کشور بسیار زیاد است و در صورت فاسد شدن کالامسئولیت آن متوجه خود شماست.

در رابطه با صادرات کالا به ترکمنستان قبل از هر چیز باید به نوع حمل کالا توجه کرد.#ترکمنستان در همسایگی ایران قرار دارد و یکی از مرزهای خشکی آن ایران است که از خط آهن سرخس به ایران وصل می‌شود و تا بندرعباس ادامه می‌یابد.

این ویدیوی کوتاه، اطلاعات کافی درباره‌ی صادرات به این کشور را در اختیار شما قرار می‌دهد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

موضوع مرتبط

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

تلگرام-سلام-گمرک
اینستاگرام-سلام-گمرک

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

تماس سریع ، همیشه پاسخگو هستیم