حمل و نقل بار با کارگو

در مورد چه چیزهایی صحبت می کنیم؟ مفهوم حمل و نقل بار باکارگو ، فرق حمل و نقل بار با کارگو و فریت بار عوامل تاثیر گذار بر هزینه. تاثیر وزن و ابعاد در هزینه مراحل انجام کارگو تاثیرشرکت خدمت…
حمل و نقل بار با کارگو
time-icon

در سریعترین زمان ممکن خدمتگذاریم

money-back-icon-1

مدعی منصفانه ترین قیمت  هستیم

online-support-icon-1

همیشه پاسخگو و همراه شما هستیم

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید: 02128428174

در مورد چه چیزهایی صحبت می کنیم؟

  • مفهوم حمل و نقل بار باکارگو ،
  • فرق حمل و نقل بار با کارگو و فریت بار
  • عوامل تاثیر گذار بر هزینه

.

  • تاثیر وزن و ابعاد در هزینه
  • مراحل انجام کارگو
  • تاثیرشرکت خدمت دهنده

آیا تا کنون دقت کرده اید که بسیاری از کالاهایی وارداتی که مشاهده می کنید ساخت کشور ایران نیستند؟ بسیاری از این کالاها به صورت عمده از کشورهای دیگر وارد ایران می شوند. اما شاید این سوال برایتان مطرح شود که این کالاها چگونه وارد ایران شده اند؟

برای وارد کردن کالا روش های مختلفی وجود دارد. بدون استفاده از روش های مناسب حمل و نقل شرکت ها و کارخانه ها نمی توانند محصولات خود را بین کشورهای مختلف انتقال دهند. از این رو اگر قصد تجارت یا خرید از کشورهای دیگر را دارید بهتر است تا با روش های حمل و نقل بار بین کشورهای مختلف آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم حمل و نقل بار با کارگو را به عنوان یکی از سریع ترین روشهای حمل و نقل کالا به شما معرفی نماییم.

مفهوم حمل و نقل بار با کارگو در ایران

کارگو در کشورهای مختلف تعاریف مختلفی دارد، ولی تعاریف کشورهای دیگر در بسیاری جهات با ایران متفاوت است. به صورت ساده و قابل فهم کارگو در ایران به روش حمل و نقل کالا با هواپیماهای باری و تجاری به کشورهای دیگر گفته می شود. در این روش حمل  و نقل، یک یا چند کالا از طریق هواپیماهای غیر مسافربری به نقاط دیگر جهان منتقل می شوند. در کشورهای دیگر کارگو به حمل و نقل کالا با روشهای زمینی و دریایی نیز گفته می شود، ولی در ایران بیشتر به نوع هوایی حمل و نقل کالاها کارگو گفته می شود.

اگر شما قصد خرید از کشورهای دیگر را داریدیا قصد ارسال کالا به کشورهای دیگر را دارید، باید به شرکت هایی که دارای هواپیماهای حمل بار هستند مراجعه نمایید و با انجام کارهای اداری مربوطه تجارت خود را از طریق کارگو به کشورهای مقصدتان انجام دهید.

فرق حمل و نقل بار با کارگوو فریت بار

بسیاری از افرادی که ضمن مسافرت به کشورهای دیگر با خود کالا حمل کرده اند با واژه ی فریت بار آشنایی دارند. به طور ساده تفاوت کارگو و فریت بار را اینگونه می توان تعریف کرد، زمانی که شما قصد مسافرت به کشوری را دارید میتوانید تا حد مشخصی وسایل و کالا را با خود حمل نمایید، اگر وزن بار شما از حد مجاز بیشتر باشد، باید از فریت بار استفاده نمایید. به عبارتی فریت بار نوعی روش حمل و نقل هواپیماست که فقط برای مسافران انجام می شود. ولی کارگو مختص بارهای تجاری با حجم بالا است.

البته اگر شما قصد تجارت دارید و فقط می خواهید چند کالای محدود و کم وزن را انتقال دهید می توانید از فریت بار استفاده نمایید. معمولا از کارگو برای نقل و انتقال کالاهای با حجم و وزن زیاد استفاده می کنند.

فریت بار و کارگو از نظر قیمت و روش های ارسال و تحویل کالا و کارهای اداری مربوطه نیز با هم فرق دارند. از این رو شما باید قبل از هر کاری با توجه به حجم و وزن کالایتان روش مناسب را انتخاب نمایید تا از هر لحاظ برایتان به صرفه باشد.

حمل و نقل بار با کارگو

عوامل تاثیر گذار بر هزینه ی حمل و نقل بار با کارگو

عوامل زیادی در هزینه ی حمل کالای شما موثر است. شما با توجه به این عوامل و در نظر گرفتن تمام جوانب باید از هزینه های اضافی جلوگیری نمایید. بنابراین شناخت این عوامل برایتان بسیار مهم خواهد بود.

تاثیر وزن و ابعاد در هزینه ی حمل و نقل بار با کارگو

وزن و ابعاد کالا تاثیر مستقیم در هزینه های پرداختی شما دارند. به عبارتی هر چه وزن و ابعاد کالای شما بیشتر باشد هزینه ی کارگو نیز بیشتر خواهد بود. چگونگی محاسبه ی ابعاد در شرکت های حمل بار هوایی، کارگو با هم متفاوت است. و توصیه می کنیم حتما به روش محاسباتی شرکت مورد نظرتان دقت نمایید تا مجبور به پرداخت هزینه ی اضافی نشوید.

تاثیرفاصله ی هوایی در هزینهی حمل و نقل بار با کارگو

مسافت یا فاصله ی مبدا تا مقصد یکی از عومل تاثیر گذار در قیمت کارگو است. بسیاری از کشورها فاصله ی زمینی کمتری نسبت به فاصله ی هوایی از همدیگر دارند. از این رو با در نظر گرفتن این مورد می توانید از هزینه های اضافی جلوگیری نمایید.

تاثیرنوع کالا در هزینه ی حمل و نقل بار با کارگو

بر اساس حساسیت کالایی که قصد حمل و نقل آن را دارید ممکن است هزینه های کارگو افزایش یابد. به عبارتی برای کالاهای حساس به ضربه یا موارد این چنینی،ممکن است، تعرفه ی دولتی یا تعرفه ای که شرکت های ارائه دهنده ی خدمات کارگو اعلام می کنند بیشتر باشد.

تاثیرقوانین کشور مبدا و مقصد در هزینهی حمل و نقل بار با کارگو

بسیاری از کشورها برای اجناس و کالاهایی که نقل و انتقال پیدا می کنند مقداری مالیات برای هر نقل و انتقال از طریق کارگو در نظر می گیرند. از این رو حتما قبل از تجارت خود این آمارها را از شرکت ارائه دهنده ی خدمت کارگو دریافت نمایید و از مشاوره های آنها بهره مند شوید.

تاثیرشرکت خدمت دهنده در هزینه ی حمل و نقل بار با کارگو

شرکت های مختلف ارائه دهنده ی خدمات کارگو با توجه به سابقه و کیفیت کاری که ارائه می دهند نرخ های مختلفی ارائه می دهند. از این رو با توجه به بودجه ای که در نظر دارید، شرکت مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

مراحل انجام کارگو

مراحل انجام حمل و نقل بار با کارگو

برای استفاده از این خدمت لازم نیست نگران باشد مراحل کار بسیار راحت است. اگر شرکت ارائه دهنده ی خدمت کارگو را به درستی انتخاب کرده اید دیگر نگران نباشید.

اولین کاری که باید انجام دهید مراجعه به یکی از شرکت های ارائه دهنده ی این خدمت است. پس از مراجعه مشخصات کالای مورد نظرتان را ارئه می دهید. با توجه به ویژگی های کالای شما شرکت قیمتی را اعلام می کند. اگر بر سر قیمت به توافق رسیدید مدارک و مشخصات کالایتان را به آنها ارائه می کنید و در نهایت کالایتان را به شرکت ارسال می نمایید.

پس از ارسال کالا توسط شما شرکت ارائه دهنده ی خدمت کارگو کالای شما را بسته بندی می کند. در این مرحله شما می توانید از بسته بندی و وضعیت کالایتان بازدید کنید. با این کار می توانید از سلامت کالایتان حین سفر هوایی مطمئن شوید. در این مرحله با پراخت هزینه های مربوطه حمل و نقل با کارگو آغاز می شود. پس از انتقال کالاها به کشور مقصد شما باید به اداره گمرک مراجعه نمایید و با ارائه یمجوزهایتان از قبیل بارنامه، فاکتور و … کالایتان را تحویل بگیرید.

در طول این مراحل پس از رسیدن کالا به مقصد و تحویل کالا توسط گمرک شرکت ارائه دهنده ی کارگو دیگر مسئولیتی نسبت به آسیب یا موارد دیگر کالا ندارد. همچنین پس از تحویل کالا از گمرک مسئولیت کالا تماما با خودتان خواهد بود.

اگر در حین سفر کالای شما آسیب ببیند شرکت ارائه دهنده ی این خدمت خسارت شما را پرداخت می کند.

نتیجه گیری

با توجه به موارد گفته شده یکی از بهترین  و سریع ترین روش های حمل و نقل کالا بین کشورهای مختلف نقل و انتقال با  کارگو است. خصوصا برای انتقال کالا بین کشورهایی که مرز دریایی و زمینی ندارند این روش بهترین گزینه است.

با توجه به تمامی نکات گفته شده با انتخاب درست شرکت ارائه دهنده ی خدمات کارگو می توانید از پرداخت هزینه های اضافی جلوگیری نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

تماس سریع ، همیشه پاسخگو هستیم