ترخیص کار گمرک بوشهر

گمرک بوشهر و ترخیص کالا در  گمرک بوشهر

شفاف باشید، متفاوت باشید

بیش از 15 سال است که گروه بازرگانی سلام گمرک در زمینه ترخیص کالا وارداتی و کالای صادراتی فعالیت می‌کند. تجربۀ این سال‌ها به ما نشان داده است که سرعت و قیمت منصفانه و آگاهی به قوانین گمرکی و بازرگانی در افزایش کیفیت خدمت رسانی و رضایت وارد کننده و صادر کننده نقش بسزایی ایفا می کند. دقیقاً همین نگاه بود که باعث شد ما وارد عرصۀ انجام خدمات گمرکی و ثبت سفارش ، حمل و نقل دریایی در گمرک بوشهر شویم. به این امید که بتوانیم نقشی کوچک در بهبود و توسعۀ توسعه بازرگانی ایران عزیزمان داشته باشیم.

همراه شما

به سوی تجارتی عالی

+ 5 سال

تجربه کاری در زمینه ترخیص کالا

+10 سال

تجربه کاری در زمینه حمل دریایی

+ 20 سال
+ 5 سال
ترخیص کالا از گمرک بوشهر

انجام امور گمرکی در زمینه ترخیص کالا از گمرک بوشهر

کشور ایران نسبت به کشورهای همسایه خود در زمینه صادرات واردات کالا و محصولات مختلف بسیار قوی ظاهر شده است. بنادر مختلفی در سطح کشور وجود دارند که قطب صادرات و واردات به حساب می‌آیند. اما اصلی‌ترین بندر گمرکی کشور، بوشهر نام دارد.

این بندر گمرکی قدمت 5 هزار ساله دارد و همین مساله باعث شده است تا قدیمی‌ترین و مهم‌ترین بندر خلیج فارس به‌شمار رود. بد نیست بدانید که این بندر از سه جهت جنوب، غرب و شمال به خلیج فارس منتهی می‌شود و در واقع وجود نیروگاه‌ اتمی در این بندر، سبب رونق اقتصادی بیشتر آن شده است.

ایجاد ترافیک زیاد ترخیص کالا و صادرات محصولات در بندر بوشهر، دلیلی جز موقعیت جغرافیایی عالی آن ندارد.

برای مشاوره رایگان در زمینه ترخیص کالای وارداتی ، صادراتی ، حمل و نقل دریایی با ما تماس بگیرید: 02128428174

خدمات ما به شما

جهت بهبود فرایند صادرات کالای شما

سریع

ما در سریع ترین زمان ممکن نسبت به انجام خدمات درخواستی شما اقدام میکنیم.

قیمت

ما با منصفانه ترین قیمت نسبت به انجام خدمات درخواستی شما اقدام می کنیم.

آگاهی به قوانین

ما با آگاهی در زمینه واردات و صادرات  به شما جهت پیش برد اهداف تجاری کمک خواهیم کرد.

صرفه جویی

ما با صرفه جویی در زمان و هزینه های گمرکی و حمل به شما کمک خواهیم کرد.

گمرک ایران

عمده فعالیت گمرک بوشهر چیست؟

سایر مطالب مربوط به ترخیص کالا از گمرک

خروج کالا از گمرک
نقش ترخیص کار در فرآیند خروج کالا از گمرک چیست؟
مجوزهای مورد نیاز برای خروج کالا از گمرک
نحوه ارزش گذاری کالا در زمان خروج کالا از گمرک
مدارک مورد نیاز برای خروج کالا از گمرک
کوتاژ کالا به چه معنی است؟
بازرسی کالا در مبدا به چه معناست؟
تعیین مسیر در خروج کالا از گمرک به چه معنی است؟
منظور از مسیر سبز در تعیین مسیر خروج کالا از گمرک چیست؟
منظور از مسیر زرد در تعیین مسیر خروج کالا از گمرک چیست؟
منظور از مسیر قرمز در تعیین مسیر خروج کالا از گمرک چیست؟
بازرسی کالا در مقصد به چه معناست؟
بررسی تعرفه گمرکی کالا چگونه است؟
قبض انبار در خروج کالا از گمرک به چه معناست؟
دریافت سند خروج کالا از گمرک؟
مدت زمان مجاز برای نگهداری کالا در انبارهای گمرک چقدر است؟
کالای متروکه چه نوع کالایی است؟
مقررات مربوط به کالاهای فاسد شدنی در انبار های گمرک چیست؟
دیگر تبصره های کالاهای متروکه
قانون کالای متروکه مناطق آزاد چگونه است؟
انبار داری و چگونگی صدور اجازه بارگیری
بیجک انبار چه زمانی صادر می شود
چگونگی تکمیل فرم در سامانه الکترونیکی
بازرسی کالا در زمان خروج کالا از گمرک
چه اطلاعاتی در قرار داد شرکت های بازرسی کالا عنوان می شود
سامانه EPL چیست؟
چگونگی استفاده از سامانه تجارت فرامرزی برای خروج کالا از گمرک
هزینه های خروج کالا از گمرک چگونه محاسبه می شود
حقوق ورودی کالا به چه معنی می باشد

ترخیص کالا چیست؟

به طور کلی تمامی مراحلی که برای دریافت و آزاد کردن کالاهای وارداتی و صادارتی باید انجام شود را ترخیص کالا می گویند. برای خروج کالا از گمرک نیز باید تمام مدارک کالا از زمان خرید تا بسته بندی و حمل و نقل و آزاد سازی کالا از انبار های گمرک چه به صورت الکترونیکی و چه به صورت فیزیکی آماده باشد. تا بتوان برای ترخیص کالا اظهار نامه را تنظیم کرد. همچنین در زمان خروج کالا از گمرک باید تمام هزینه های خروج کالا از گمرک اعم از هزینه های حمل و نقل، حقوق گمرکی، مالیات کالا، سود بازرگانی کالا و ….. توسط صاحب کالا و یا نماینده قانونی وی پرداخت شود. همانطور که متوجه شدید پروسه ترخیص کردن کالاها در عین سادگی یک امر تخصصی و پیچیده می باشد که توصیه ما به شما عزیزان این است که از افراد متخصص و کاردان در این زمینه کمک بگیرید.

ترخیص کار گمرک کیست؟

ترخیص کار در واقع فردی مسلط و کاردان  به امور گمرکی و بخشنامه های گمرکی می باشد و می تواند تمام پروسه خروج کالا از گمرک را بدون هیچ مشکلی در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه به انجام برساند. اگر خودتان بدون داشتن دانش و تجربه کافی قصد انجام تشریفات گمرکی و خروج کالا از گمرک را دارید باید بگویم که در نهایت موجب اتلاف وقت و انرژی و همچنین هزینه های بیشتر برای خود خواهید شد. ترخیصکار با تسلطی که بر امور تشریفات گمرکی دارد ترخیص کالایی سریع و کم هزینه ای را برای شما به ارمغان خواهد آورد. شما تجار عزیز برای هرچه بهتر انجام شدن امور خروج کالا از گمرک و تشریفات گمرکی کالای خود می توانید از شرکت های ارائه دهنده خدمات واردات و صادارت کمک بگیرید.

 

دریافت سند خروج کالا از گمرک

صاحب کالا پس از تایید نهایی باید نسبت به پرداخت هزینه هایی که از جانب گمرک تعیین شده اقدام نماید. بعد از پرداخت هزینه ها از طرف صاحب کالا و یا نماینده قانونی وی که همان ترخیص کار یا حق العمل کار می باشد. پروانه سبز گمرکی برای وی صادر می شود. و صاحب کالا می تواند اقدامات لازم برای خروج کالا از انبار های گمرک را انجام دهد.
مدت زمان مجاز برای نگهداری کالا در انبارهای گمرک چقدر است؟
بر طبق قوانین گمرکی کشور ما مدت زمان مجاز برای نگه داری کالا در انبار های گمرک از تاریخ تحویل کالا به انبار های گمرک سه ماه می باشد. و در صورت ارائه تقاضانامه کتبی صاحب کالا و یا شرکت حمل و نقل کننده کالا در مورد کالاهای عبوری و همچنین ارائه ادله موجه به تشخیص گمرک در صورت پرداخت هزینه انبار داری اضافه این مدت تا حداکثر دوماه دیگر قابل تمدید است و در صورتی که در زمان مقرر شده صاحب  کالا و یا نماینده قانونی وی برای انجام تشریفات گمرکی و پرداخت هزین

خروج کالا از گمرک

خروج کالا از گمرک در سریعترین زمان ممکن و تحویل آن در زمان مقرر همیشه از مهمترین دغدغه های تجار بوده است. زیرا بعد از این مرحله و تحویل آن می توان قیمت تمام شده آن را محاسبه کرد. صادرات کالا یکی از ارکان اصلی در خروج کالا از گمرک های کشور می باشد و به همین دلیل سریعتر و کم هزینه تر از واردات کالا است. به همین دلیل یکی دیگر از دغدغه های تجار اطلاع کامل از گمرکات کشور های هدف می باشد که داشتن اطلاعات در زمینه تشریفات گمرکی خروج کالا در این گمرک ها کمک مضاعفی به تجار و صادر کنندگان کالا می کند. و به همین دلیل داشتن ترخیص کاری مطمئن و زبده، فعال و امانت دار که به قوانین و مقررات گمرکات مختلف آگاه باشد. از راههای رسیدن به ترخیص سریع است و این جهت حائز اهمیت می باشد که ترخیص و تحویل به موقع کالا به بازار مصرف از ضرر و زیان جلوگیری کرده و سود دهی بالایی دارد.

نقش ترخیص کار در فرآیند خروج کالا از گمرک چیست؟

همانطور که گفته شد فرآیند خروج کالا از گمرک در عین سادگی، تخصصی و پیچیده می باشد و انجام مراحل آن نیاز به سابقه و مهارت دارد و تبحر فرد ترخیص کننده کالا از گمرک، به سالهای فعالیت آن در گمرک ها و کالاهایی که از گمرک ترخیص کرده و با انواع پیچیدگی ها کالاهای مختلف سرکار داشته بستگی دارد زیرا فردی که کاردان بوده با مشکلات و پیچیدگی ها و حتی مدارکی که برای خروج کالا از گمرک در آن زمان مورد نیاز است آشنایی دارد و زمان کمتری صرف خروج کالا از گمرک خواهد شد. زیرا زمان در خروج کالا از گمرک کلید موفقیت تجار است. همانطور که می دانید ترخیص کار گمرک با وکالتی که از جناب شما دارد به عنوان نماینده قانونی شما می تواند کلیه امور تشریفات گمرکی کالا را به انجام برساند و تجار، بازرگانان را از درگیری فکری و رفت و آمد های مکرر برای انجام امور خروج کالا از گمرک بی نیاز می کند.

مجوزهای مورد نیاز برای خروج کالا از گمرک

یکی از مهمترین مراحل برای خروج کالا از گمرک اخذ مجوزات مورد نیازبرای کالاها می باشد که باید از سازمانها مربوطه دریافت کنید. برخی از کالاها برای ترخیص نیاز به اخذ مجوز از سازمان محیط زیست خواهند داشت برخی دیگر از کالاها هم برای ترخیص نیاز به اخذ مجوز از سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی دیگر نیز برای ترخیص نیاز به اخذ مجوز از سازمان صنعت و کشاورزی، برخی از کالاها برای ترخیص نیاز به اخذ مجوز از سازمان مبارزه با مواد مخدر و …. خواهند داشت. برای اینکه متوجه شویم که آیا کالای مورد نظر ما برای ترخیص به اخذ مجوز از کدام سازمانها نیاز دارد باید مطالعه بخشنامه های ارسالی بپردازیم. و یا از ترخیص کار و حق العمل کاری ماهر مشورت بگیرید تا در زمان خروج کالا از گمرک دچار مشکل نشده و خروج کالایی سریع و کم هزینه داشته باشید.

نحوه ارزش گذاری کالا در زمان خروج کالا از گمرک

یکی از مهمترین مراحل در زمان خروج کالا از گمرک نحوه ارزش گذاری کالا است که مرحله بسیار مهمی برای تجار می باشد. در دفاتر گمرکی که وجود دارد به صورت های متفاوتی برای کالا قیمت گذاری انجام می شود. و تسلط تاجر و یا ترخیص کار در این زمینه بسیار مورد توجه است زیرا هرچه تجربه و سابقه ترخیص کار و یا تاجر در زمینه ترخیص آن کالا بیشتر باشد راحتتر می تواند ارزش واقعی کالا را اعلام نماید. تاجر یا نماینده صاحب کالا برای تعیین ارزش گذاری باید به سامانه TSC مراجعه نماید.

مدارک مورد نیاز برای خروج کالا از گمرک

همانطور که می دانید برای خروج کالا از گمرک باید اظهارنامه ای تنظیم شود و برای تنظیم اظهارنامه چه به صورت فیزیکی و چه به صورت الکترونیکی به مدارکی همچون قبض انبار، کارت بازرگانی ، مجوزات مورد نیاز برای کالا مانند: مجوزهای بهداشت، قرنطینه نباتی و ….  گواهی و یا فاکتور خرید و فروش کالا، ترخیصیه، پروفروما، اینویس، گواهی مبدا، نامه تامین ارز یا برات، ثبت سفارش، لیست های عدل بندی، بیمه نامه، پروانه بهره بردای، پروانه صادراتی،  کاتولوگ معرفی کالا، برای کالاهایی که توسط حق العمل کار و یا ترخیص کار ترخیص می شود باید وکالتنامه رسمی و یا کارت حق العمل کاری نیز در اظهارنامه ارائه شود.

کوتاژ کالا به چه معنی است؟

در مرحله ثبت کالا قسمتی برای احراز هویت و تعیین مسیر کالا می باشد که در این قسمت دایره فنی گمرک اسناد شما را بررسی می کند و در صورتی که اسناد ارائه شده شما تایید شود. یک شماره ثبت یا کوتاژ به کالایی که اظهار کرده اید تعلق می گیرد. دریافت این شماره کوتاژ به معنی این است که اظهارنامه واردات و صادرات کالا با شماره ای اختصاصی ثبت و مهر شده است.

بازرسی کالا در مبدا به چه معناست؟

بازرسی کالا در مبدا یعنی که قبل از اقدام به حمل کالا، کالا توسط یکی از شرکت های مورد تایید سازمان استاندارد مورد بررسی قرار گیرد و اگر مورد تایید بود گمرک نسبت به صدور گواهی خروج کالا از گمرک اقدام می کند. باید توجه داشته باشید که دامنه فعالیت شرکت بازرسی مهم است و باید طبق استاندارهای گمرک باشد.

تعیین مسیر در خروج کالا از گمرک به چه معنی است؟

کالاهایی که در گمرک هستند بعد از ارزیابی در یکی از سه مسیر سبز، زرد و قرمز قرار می گیرند. قرارگیری کالا در یکی از دو مسیر زرد و قرمز نشان دهنده این است که کالای شما برای ترخیص نیاز به بررسی و مطابقت کالا با اسنادی که شما ثبت کرده اید  دارد. و بعد از طی کردن این مرحله کالای شما در دایره ارزش اظهاری، سوابق گمرکی و …. مورد بررسی مجدد قرار می گیرد.

منظور از مسیر سبز در تعیین مسیر خروج کالا از گمرک چیست؟

وقتی در زمان خروج کالا از گمرک بازرسانی که کالای شما را مورد بررسی قرار می دهند در حین بازرسی کالا و بررسی مدارک کالا متوجه می شود که تمامی مدارک ارائه شده توسط شما درست بوده مسیر سبز را برای خروج کالا از گمرک انتخاب می کنند و انتخاب مسیر سبز در خروج کالا از گمرک به معنی اخذ مجوز های لازم ( در صورت نداشتن مجوزها ) و یا به معنی مستقیم ارجاع به صندوق و صدور ترخیصیه و پرداخت هزینه ها می باشد.

منظور از مسیر زرد در تعیین مسیر خروج کالا از گمرک چیست؟

زمانی که بازرسان در حین بازرسی کالا متوجه کم بود مدارک ارائه شده شوند و یا تناقضی در مدارک ارائه شده و کالای ترخیصی باشد مسیر زرد را برای خروج کالا از گمرک در پرونده شما انتخاب می کنند و انتخاب مسیر زرد به معنای بررسی دوباره اسناد توسط کارشناس سرویس گمرک و همچنین ارزیابی بخش دوباره ارزش گذاری و بعد از آن ارجاع به صندوق می باشد.

منظور از مسیر قرمز در تعیین مسیر خروج کالا از گمرک چیست؟

هنگامی که بازرسان در حال بررسی کالای شما متوجه کم بود مدارک و یا عدم ارائه مدارک لازم در خروج کالا از گمرک شوند. مسیر قرمز را در پرونده شما انتخاب می کنند. هنگای که مسیر قرمز برای پرونده کالای ترخیصی شما انتخاب می شوند به این معناست که باید ارزیابی و کنترل کالا به صورت فیزیکی توسط بازرسان گمرک انجام شود و بعد از آن مجوز های لازم برای خروج کالا از گمرک را دریافت نمایید. بخش دایره ارزش گذاری دوباره باید ارزش کالای شما را مشخص کرده و اسناد توسط کارشناس سرویس گمرک بررسی شوند؛ بعد از انجام تمامی این موارد می توان پرونده کالای شما را به صندوق ارجاع کرد و با پرداخت هزینه ها برای خروج کالا از گمرک اقدام نمایید.

بازرسی کالا در مقصد به چه معناست؟

برای کالاهایی که در مبدا بازرسی آنها انجام نشده است نمونه های کالا در زیر نظر بازرس مربوط به استاندارد و همچنین نماینده ای که از طرف شرکت بازرسی فرستاده شده است در یکی از آزمایشگاه ها مورد تایید سازمان های همکار سازمان استاندارد مورد بررسی قرار می گیرد و بعدا از آن گواهی ترخیص آنها صادر می شود.

بررسی تعرفه گمرکی کالا چگونه است؟

کارشناسان بررسی تعرفه گمرکی کالا در گمرک کالا را در گمرک بررسی کرده و با اسنادی که شما ارائه کرده اید مطابقت می دهند و در صورت عدم مشکل آن را امضاء و تایید می کنند.
قبض انبار در خروج کالا از گمرک به چه معناست

همانطور که در بالاتر به آن اشاره شد قبض انبار مدرکی است که توسط انبار دار در زمان تحویل گرفتن کالا از صاحب کالا و یا نماینده قانونی وی دریافت می شود. در قبض انبار تمامی مشخصات کالا درج شده است و نیازی به دادن مدرک دیگر نمی باشد. با توجه به قوانین گمرکی در ایران هر کالایی که وارد محدوده گمرکی این کشور شود باید در دفاتر انبار ثبت و بعد از آن اظهار نامه برای آن بار تنظیم شود. قبض انبار یکی از مهمترین اوراق در گمرک و همچنین در زمان خروج کالا از گمرک می باشد. که همانطور که گفته در آن تمام اطلاعات مربوط به کالا و صاحب کالا، شرکت حمل و نقل کننده کالا، نوع کالا، وزن و حجم کالا، نوع بسته بندی آن و همچنین تاریخ ورود به گمرک و زمان تخلیه بار در انبار های گمرک، مشخصات کانتینر آن، تعداد بسته ها، شماره پیگیری، انبار نگهداری، شرایط بار در هنگام تخلیه اعم از پارگی کالا، فرورفتگی و یا شکستگی آن و همچنین مدت زمان نگهداری کالا در انبارهای گمرک و ….  در آن مشخص اسه های معوقه اقدام نکند کالا بر طبق قوانین متروکه اعلام شده و به نفع دولت مصادره می شود. لازم است بدانید اگر کالا به انبار های گمرکی متعددی فرستاده شود و مدت زمان توقف کالا از زمان ورد به اولین انبار مصاحبه می شود. در خصوص مهلت توقف برای کالاهایی که به صورت مرسولات پستی صادر و یا وارد می شود و غیر تجاری به حساب می آیند بر اساس قوانین و مقررات پستی عمل می شود .

کالای متروکه چه نوع کالایی است؟

با توجه به توضیحاتی که در این زمینه ارائه شده کالای متروکه کالایی است که از مدت زمانی که در قبض انبار برای ترخیص آن مشخص شده که معمولا 90 روز می باشد گذشته  و کسی برای تحویل گرفتن آن به انبار های گمرک مراجعه نکرده باشد. در این صورت کالا در انبار های گمرک تعلیق می شود و بعد از مدت مشخصی کالا به نفع گمرک و دولت مصادره می شود و دیگر در صورت مراجعه صاحب کالا به گمرک کالا به وی تحویل داده نمی شود. این نوع از کالاها را کالاهای متروکه می گویند. به همین دلیل است که توصیه می شود برای خروج کالا از گمرک از فردی مطمئن و زبده کمک بگیرید تا دچار ضررو زیان های احتمالی نشده و کالایتان را در سریعترین زمان ممکن و با کمترین هزینه از گمرک ترخیص نمایید.

مقررات مربوط به کالاهای فاسد شدنی در انبار های گمرک چیست؟

در خصوص کالاهای فاسد شدنی می توان گفت در صورتی که امکانات لازم برای نگهداری کالاهای فاسد شدنی و یا کالاهایی که نگهداری آنها هزینه های اضافی ایجاد می کند در انبار های گمرکی که کالا وارد آن شده نباشد. باید بلافاصله با نظارت گمرک و مسئولیت صاحب کالا، کالا به انباری مناسب انتقال داده شود. در غیر این صورت گمرک و انبار تحویل گیرنده کالا هیچ مسئولیتی در قبال از بین رفتن کالا و فاسد شدن آن ندارد. و در صورت فاسد و ضایع شدن کالا بلافاصله مقررات کالای متروکه برا آن کالا اعمال می شود.

دیگر تبصره های کالاهای متروکه

چنانچه کالایی که برای آن سند ترخیص و یا اجازه فروش صادر شده است ظرف مدت یکماه از انبار های گمرک خارج نشود مشمول قوانین متروکه شده اما این قانون با موافقت انبار تحویل گیرنده کالا قابل تمدید است. همچنین لازم است بدانید تا زمانی که کالا منتظر اعلام نظر قطعی گمرک برای ترخیص می باشد متروکه اعلام نمی شود.

قانون کالای متروکه مناطق آزاد چگونه است

قانون متروکه برای مناطق آزاد تجاری و یا مناطق ویژه اقتصادی متفاوت بوده و بر اساس ضوابط قانونی که خود این مناطق دارند به سازمان های مسئول در این اعلام می شود. و کالایی که پس از منقضی شدن زمان اعطایی توسط این سازمانها از انبار ها خارج نشود مشمول مقررات کالاهای متروکه شده و به نفع دولت و کشور مصادره می شود.

انبار داری و چگونگی صدور اجازه بارگیری

بعد از صادر شدن اسناد خروج کالا از گمرک یعنی زمانی که با شرکت حمل و نقل کالا تصویه انجام می شود. قبض انبار و مجوز بارگیری از انبار های گمرک و مدارک آن محیا می شود. در این زمان هزینه انبار داری باید پرداخت شود و بنا بر مقدار هزینه تخلیه و بارگیری، بیمه کالا، مدت زمان ماندن کالا در انبارهای گمرک و ….. محاسبه می شود و بر اساس هرکالا و هرگمرک متفاوت است.

بیجک انبار چه زمانی صادر می شود

بعد از طی شدن تمامی مراحل بالا صاحب کالا و یا نماینده قانونی وی می تواند بیجک انبار را از انباردار گمرک دریافت نماید. در واقع می توان گفت که انباردار گمرک با بررسی پروانه سبزگمرکی و مهر درب خروج بر روی آن بیجک انبار را صادر می کند. و صاحب کالا و یا نماینده قانونی وی ترخیص کار ( حق العمل کار ) می تواند وسیله نقلیه برای حمل و نقل کالا را وارد انبار گمرک کرده و بارگیری کند. در این مرحله محموله دوباره بررسی شده و بعد اجازه بارگیری داده می شود.

چگونگی تکمیل فرم در سامانه الکترونیکی

برای تکمیل فرم در سامانه الکترونیکی باید توجه لازم را داشته باشید زیرا مبلغی از شما به عنوان حقوق ورودی کالا دریافت می شود، اطلاعات این قسمت در اظهارنامه ضروری و با اهمیت است و در مرحله تکمیل اظهارنامه محاسبه می شود. به همین جهت دقت لازم را در زمان تکمیل اظهارنامه داشته باشید تا دچار مشکل نشده و محمل هزینه های و ضرر و زیان های مالی بیشتری نشوید. لازم به ذکر است که که تکمیل اظهارنامه الکترونی توسط صاحب کالا به عنوان تاجرو یا حتی نماینده قانونی وی ( ترخیص کار یا حق العمل کار ) امکان پذیراست. همچنین در انتها بعد از تکمیل اظهارنامه و ثبت آن یک شماره سریال برای شما ارسال خواهد شد که می توانید پیگیری های بعدی را با استفاده از آن شماره سریال انجام دهید.

بازرسی کالا در زمان خروج کالا از گمرک

بازرسی کالا به مثابه یکی از عوامل اطمینان و اعتماد خریداران برای کمیت و کیفیت کالاها می باشد. برخی از خریداران قبل از دریافت کالا، شرکتی را که مورد اطمینان آنها است برای بازرسی کمیت و کیفیت کالای ارسالی شما معرفی خواهند کرد. تا کارشناسان مورد اطمینان ایشان نسبت به بررسی کالا طبق استاندارد ها و گواهی های مورد نیاز آنها بررسی شده و به ایشان اطلاع دهند. در این بین لازم است بدانید که شرکت هایی که برای بازرسی کالا قبل از ترخیص آنها از گمرک اقدام می کنند اغلب موارد دارای یک قرار داد در این رابطه هستند و کلیه موارد و اطلاعات لازم را به صورت رسمی و دقیق در آن عنوان کرده تا در زمان خروج کالا از گمرک دچار مشکل نشوند.

چه اطلاعاتی در قرار داد شرکت های بازرسی کالا عنوان می شود

لازم است بدانید کلیه اطلاعات ظاهری کالا از جمله تعداد کالا، نحوه بسته بندی کالا، اطلاعات فیزیکی کالا، تاییده در خصوص استاندارها و گواهی های خاص آن کالا، مرغوبیت و کیفیت کالا و همچنین اطلاعاتی از قبیل کارمزد و نحوه پرداخت هزینه های بازرسی و …. در این قرار دادها مشخص می شود. برهمین اساس شرکت های بازرسی وظیفه دارند که کلیه اطلاعاتی که خریدار در این سند ذکر کرده را بررسی کرده و صحت و سلامت آن کالایی که در گمرک است را با آنچه گفته شده مطابقت داده و تایید یا رد کنند و در صورت مغاییرت آنها مراتب را به خریدار اطلاع دهند. در این سند ها حدود بازرسی کالا نیز مشخص می شود و بر همین اساس می تواند محل بازرسی در انبار، محل تولید یا بسته بندی کالا، گمرک، و یا بندر مقصد و …. این بازرسی ها انجام شود.

سامانه EPL چیست؟

EPL مخفف سامانه خروج کالا از گمرک با نام سامانه تجارت فرامرزی می باشد و هرکالایی که از گمرک ترخیص می شود قبل از ترخیص باید در سامانه خروج کالا از گمرک ثبت شود. این سامانه با عنوان پل ارتباطی بین ارباب رجوع و گمرک شناخته می شود، با استفاده از این سامانه می توان برای واردات کالا و یا صادرات و ترانزیت کالا دور اظهاری کرد. این سامانه از سال 92 راه اندازی شده و به عنوان سامانه ای برای خروج کالا از گمرک شناخته می شود. برای استفاده از این سامانه ابتدا باید به بخش it گمرک مراجعه کرده و در خواست پسورد برای ورود به سامانه را نمایید. این رمز کد شناسایی شما در سامانه تجارت فرامرزی می باشد.

چگونگی استفاده از سامانه تجارت فرامرزی برای خروج کالا از گمرک

در این سامانه اطلاعات شخصی تجار به عنوان صاحب کالا و اطلاعات کالا و مشخصات آنها برای مدیریت بیشتر گمرک ثبت خواهد شد. برای ثبت نام در این سامانه باید کد ملی صاحب کالا، اطلاعات هویتی صاحب کالا و اطلاعات کالا به طور کامل ثبت شود. بعد از وارد کردن اطلاعات باید آنها را تایید کرده و برای تایید اطلاعات ثبت شده به شما نمایش داده می شود تا مورد بررسی قرار بگیرند و اگر اشتباهی شده آن را ویرایش و سپس ثبت نمایید. بعد از ثبت اطلاعات خود در این سامانه یک شناسه رهگیری به شما داده می شود و این شناسه برای پیگیری تمام مراحل کار که توسط خود تاجر و یا ترخیص کار انجام می شود لازم و ضروری است پس در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید.

هزینه های خروج کالا از گمرک چگونه محاسبه می شود

هزینه های ترخیص برای تمامی کالا ها یک جور می باشد و بسته به نوع کالا، تعداد و حجم آن متفاوت است و باید نسبت به پرداخت آنها اقدام نمایید. هزینه ها شامل هزینه های: باربری، انبارداری، هزینه های آزمایشگاهی، هزینه های بازرسی کالا، هزینه های تخلیه بار، هزینه های صفافی و هزینه های کارشناسی کالا و ….. می باشد. که تمامی این هزینه های به عنوان هزینه های خروج کالا از گمرک باید توسط صاحب کالا و یا نماینده قانونی وی پرداخت شود. این هزینه هایی که گفته شده به صورت مستقل از هزینه های حقوق و عوراض گمرکی و سود بازرگانی بوده و این موارد نیز با محاسبه گمرک باید پرداخت شود. حقوق ورودی شامال سود بازرگانی و 4 درصد از ارزش گمرک کالا است که توسط گمرک دریافت می شود.

حقوق ورودی کالا به چه معنی می باشد

حقوق ورودی کالا یکی از هزینه هایی است که صاحب کالا باید در زمان خروج کالا از گمرک به گمرک پرداخت نماید و حقوق ورودی به معنای این است که درصدی از ارزش کل کالا باید توسط صاحب کالا به اداره گمرک پرداخت شود این هزینه به معنای حقوق ورودی کالا می باشد. و در صورت پرداخت آن است که اجازه ورود کالا به کشور مقصد داده می شود.
حقوق ورودی کالاها به خزانه های کشور واریز می شود و یکی از راههای درآمد زایی برای کشور ها به حساب می آید. میزان حقوق ورودی برای هرکالا در هرکشوری بر اساس قوانین و مقررات و سیاست های آن کشور تعیین می شود و بر همین اساس در هر کشور متفاوت است و باید بر اساس قوانین آن کشور درصدی از ارزش کالا به عنوان حقوق ورودی پرداخت شود. در برخی از موارد صاحبان کالا به علت هزینه هایی از این قبیل در خروج کالا از گمرک مجبور می شوند کالا را به مدت بیشتری در انبارهای گمرک نگه دارند که این خود باعث بالاتر رفتن هزینه های خروج کالا ازگمرک می شود. پیشنهاد ما این است که قبل از واردات هر کالایی به هر کشوری از ترخیص کار زبده آن کالا و آن گمرک کمک بگیرید و یا به مطالعه شرایط و سیاست ها و قوانین آن کشور بپردازید تا اینگونه دچار مشکل نشوید.
شرکت های بازرگانی و تجاری واردات و صادرات کالا برای خروج کالاها از گمرک و محموله های وارداتی و صادارتی بنا شده اند. این شرکت ها وظیفه دارند که به بررسی کامل قوانین و مقررات و سایرالزامات قانونی در این زمینه توجه داشته باشند تا بتوانند ترخیص سریع و مطمئن و کم هزینه ای به تجار و بازرگانان ارائه کنند. علاوه به قوانین و مقررات گمرک  برایخروج کالا از گمرک آنها باید به مالیات ها، هزینه ها، اسناد و مدارک و …. نیز اشراف داشته باشند. برای انتخاب یک شرکت ترخیص و یا یک فرد ترخیص و کار و حق العمل کار مطمئن و زبده باید تجربه و قدمت فعالیت شرکت و یا فرد را در نظر بگیرید. همچنین باید توجه کنید که به تمام مراحل خروج کالا از گمرک تسلط داشته باشند و با مقررات و تخلفات گمرکی آشنا بوده و شفافیت در پاسخگویی به مشتریان را سرلوحه کار خود قرار دهند.

ترخیص کالا از گمرک

آنچه باید درباره واردات کالا از گمرک بوشهر بدانید

بندر بوشهر مبادله کالا با کشورهای زیادی انجام می‌دهد و همین امر باعث شده است تا بوشهر مقصد صادرات کشورهای متعددی به حساب آید.

اصلی‌ترین کشورهایی که کالا و محصولات متنوع به ایران صادر می‌کنند و ترخیص کالای آن‌ها باید در بندر بوشهر انجام شود، به شرح ذیل هستند:

  • چین
  • امارات متحده عربی
  • فیلیپین
  • اسپانیا
  • کره
  • ایتالیا
  • روسیه
  • ژاپن
  • اکوادور

مهم‌ترین محصولاتی که از کشورهای مذکور صادر می‌شود و ترخیص آن به‌عنوان کالای وارداتی باید در بندر بوشهر انجام گیرد، عبارت است از قطعات خودرو، قطعات موتورسیکلت، لاستیک، بلبرینگ، شیرآلات صنعتی، موز و برنج.

محاسن  و معایب گمرک بوشهر چیست؟

    • مسلما گمرک بندر بوشهر به خاطر خصوصیات و ویژگی‌های منحصربه‌فرد، بسیار مورد توجه تاجران داخل و خارج از ایران قرار گرفته است. ازجمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
      • 23 درصد تخفیف ویژه گمرکی
      • حمل و نقل با بیشترین سرعت ممکن
      • تخلیه بار در طول 24 ساعت
      • وجود راه‌های ارتباطی متعدد به کشورهای همسایه
      • معافیت گمرکی برای بعضی کالاهای خاص
      • گنجایش بالا (3 میلیون تن کالا در طول یک سال)
      • داشتن انبار سرپوشیده با مساحت زیاد
      • نیاز نداشتن به تشریفات گمرکی برای ترخیص کالا
      • داشتن انبار با قیمت بسیار مناسب
      • نزدیک بودن به منطقه ویژه اقتصادی پارس
      • داشتن مرز دریایی زیاد با خلیج فارس

      مشکلات گمرک بوشهر چیست؟

      مسلما جدای از مزایا، گمرک بندر بوشهر با مشکلاتی هم دست‌به‌گریبان است. یکی از این مشکلات مربوط به مدت زمانی است که ترخیص کالا از بندر بوشهر به خود اختصاص می‌دهد. مسئولان در تلاش هستند تا معایب و مشکلات این چنینی را در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف کنند.

      زمانی که تشریفات گمرکی برای ترخیص کالا از گمرک بوشهر کاهش پیدا کند، مسلما تاثیر مستقیمی روی حجم کالای ترخیص شده و رونق بیشتر گمرک خواهد داشت.

      یکی از مشکلاتی که در حال حاضر تا حد ممکن برطرف شده، مباحث مربوط به نقدینگی و رسیدگی‌های خارج از نوبت بوده است. برای حل این مشکل، الکترونیکی کردن و هوشمند‌سازی فرآیند ترخیص و صادرات کالا توسط تاجران مد نظر قرار گرفته است.

کارمزد و هزینه ترخیص کالا از گمرک 

کارمزد و هزینه ترخیص کالا از گمرک  شامل مبالغی  که در پروسه ی عملیات گمرکی اخذ می شود هست  از جمله این هزینه ها می توان به هزینه باربری، انبارداری، تخلیه، صفافی، تعرفه آزمایشگاهی،کارشناسی کالا، استاندارد،گمرکی ( حقوق ورودی ) ، مالیات و … اشاره کرد که  به عنوان هزینه ترخیص  برای هر کالا البته با توجه به نوع کالا توسط صاحب کالا پرداخت شود.

پنجره تجارت فرامرزی یا سامانه epl

سامانه پنجره تجارت فرامرزی یا epl  EPL  توسط گمرک ایران جهت تسریع در فرایند ترخیص کالا بصورت اینترنتی  ایجاد شده . Electronic Packing List که به اختصار  گفته می شود.

برای شروع کار با سامانه ترخیص کالا گمرک یا همان EPL

ابتدابرای دریافت نام کاربری و رمزعبور باید به صورت حضوری به یکی از گمرکات اجرایی مراجعه کنید:

در واحد IT یا انفورماتیک  نسبت به درخواست کد فعال سازی خود اقدام  و ان را تحویل بگیرید.

برای اشخاص حقیقی، کد ملی به عنوان نام کاربری و برای شرکتها کد ملی مدیرعامل به عنوان شناسه ملی شرکت منظور میگردد.

شرکتها علاوه بر یوزرنیم و پسورد مدیرعامل یک یوزرنیم و پسورد دیگر هم دارند که:

  • یوزرنیم آن شناسه ملی شرکت میباشد که میبایست با یوزر مدیرعامل لینک شود .
  • صرفا کارایی خاصی ندارد و دارای  محدودیت های زیادی میباشد.

پس از  دریافت  یوزر نیم و پسورد می توان از طریق سایتهای معرفی شده زیر به سامانه ترخیص کالا از گمرک یا سامانه EPL دسترسی داشت.

راههای دسترسی به سامانه ترخیص کالا یا همان epl

از طریق آدرس های اینترنتی زیر میتوان به سامانه ترخیص کالا دسترسی داشت :

  • EPL.IRICA.IR
  • CSW.IRICA,IE
  • EPL.IRICA.GOV.IR
  • 217.218.21.196
  • 80.253.136.229
  • 81.12.59.55

چارت مراحل ترخیص کالا از گمرک

چارت مراحل ترخیص کالا از گمرک
ترخیص کالا وارداتی

آیا ترخیص خودرو از گمرک بوشهر انجام می‌شود؟

    • در بخش‌های گذشته به ترخیص قطعات مربوط به خودرو از گمرک بندر بوشهر اشاره کردیم. اما آیا می‌دانستید که ترخیص خودرو هم از گمرک بندر بوشهر انجام می‌شود؟اصولا بخشی از خودروهای وارداتی که امور مربوط به ترخیص آن‌ها در بندر بوشهر انجام می‌شود، به صورت کانتینری وارد بندر می‌شوند.بد نیست بدانید که خودروهای ترخیصی باید یک سری شرایط خاص داشته باشند که گاهی ممکن است این شرایط دستخوش تغییرات شود. مثلا خودروهای خارجی با ظرفیت زیر 2500 سی‌سی را می‌توان بدون مشکل و دردسر از بندر بوشهر ترخیص کرد.برای آشنایی با نحوه ترخیص خودرو از گمرک بندر بوشهر، بهتر است با شرکت‌های بازرگانی معتبر و شناخته‌شده‌ای همچون گمرک سلام در ارتباط باشید که در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهید شد.

معرفی راه‌های ارتباطی با گمرک بوشهر

    • یکی از راه‌های دسترسی پیدا کردن به اطلاعات مورد نیازو اخبار روز، مراجعه به پورتال گمرک بوشهر است. آدرس این پورتال عبارت است از https://bushehr.irica.ir/.در صورتی که متقاضی به برقراری ارتباط مستقیم با ناظر یا مدیرکل گمرکات استان بوشهر تمایل داشته باشد، می‌تواند از طریق باکس مربوطه در پورتال گمرک بندر بوشهر اقدام کند.همچنین از طریق شماره پیام‌گیر 200045100، می‌توانید نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با مسئولان مربوطه به اشتراک بگذارید.

نگاهی کوتاه به اسکله بندر بوشهر جهت ترخیص کالا

سلام گمرک نامی مطمئن برای ارائه خدمات مربوط به گمرک بوشهر

    • شرکت بازرگانی سلام گمرک یکی از بهترین شرکت‌های بازرگانی فعال در زمینه صادرات و ترخیص کالا و محصولات متنوع از طریق گمرک بندر بوشهر است.این شرکت باکیفیت‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد و توانسته است با همکاری بهترین و موفق‌ترین ترخیص‌کار گمرک بوشهر، فرآیند پیچیده و پردردسر ترخیص محصولات و کالا از گمرک این بندر قدیمی را به‌مراتب سریع‌تر و بدون مشکلات رایج پیش ببرد.بزرگترین تاجران ایرانی که زمان کافی برای انجام امور ترخیص و صادرات کالاهای مختلف به اقصی نقاط این کره خاکی را ندارند، تنها کافی است که به شرکت بازرگانی سلام گمرک اعتماد کنند و انجام امور مربوطه را به آن‌ها بسپارند.تیم حرفه‌ای سلام گمرک بیش از 20 سال در زمینه حمل و نقل دریایی سابقه دارند و تقریبا 5 سال در زمینه ترخیص کالاهای صادراتی در گمرک بندر بوشهر مشغول به فعالیت هستند.

      سخن نهایی

      گمرک‌ها نقش بسیار مهمی در اقتصاد یک کشور ایفا می‌کنند و یک مکان بسیار مهم برای انجام کارهای مربوط به صادرات و واردات محسوب می‌شوند.

      گمرک بوشهر یکی از گمرک‌های بسیار کلیدی ایران است که در بالا توضیحات مفصلی درباره آن دادیم و بدون شک انجام کارهای مربوط به این گمرک باید به دست شرکتی مطمئن و حرفه‌ای انجام شود که سلام گمرک بهترین انتخاب است.

سوالات رایج

    • اجازه دهید در این قسمت به یک سری از سوالات رایج درباره گمرک بندر بوشهر پاسخ دهیم.

      هزینه ترخیص کالا از گمرک بوشهر چقدر است؟

      این هزینه شامل چند هزینه مجزا از قبیل انبارداری، بارگیری، کارشناسی، تخلیه، باربری و غیره خواهد بود که هنگام ترخیص از صاحب کالا یا نماینده او گرفته می‌شود.

      ترخیص خودرو از گمرک بوشهر چگونه انجام می‌شود؟

      متقاضی در ابتدا باید ثبت سفارش در وزارت بازرگانی انجام دهد و در مرحله دوم، پروفروم را ارائه کند. انجام دادن امور بانکی باید در مرحله سوم انجام شود. زمانی که خودرو به منطقه گمرکی وارد شد، متقاضی موظف به دریافت مجوز است.

      وقتی مجوز ترخیص صادر شد، فرد می‌تواند خودروی وارداتی خود را از گمرک بندر بوشهر ترخیص کند.

      چرا گمرک بوشهر رونق پیدا کرده است؟

      رونق گمرک بندر بوشهر دلایل بسیار زیادی دارد که اصلی‌ترین آن‌ها عبارتند از:

      • موقعیت جغرافیایی فوق‌العاده خوب
      • اعمال تخفیفات خاص بر روی بعضی هزینه‌ها
      • کم‌هزینه بودن دپوی کالا در گمرک

در خدمات بازرگانی بیشتر دربارۀ خدمات ما در زمینه ترخیص کالا بخوانید

ترخیص لوله استیل از گمرک
ترخیص کالای وارداتی

ترخیص لوله استیل از گمرک

ترخیص لوله استیل از گمرک شفاف باشید، متفاوت باشید بیش از 10 سال است که گروه بازرگانی سلام گمرک در زمینه انجام ترخیص…
تصویر ترخیص لوازم التحریر
ترخیص کالای وارداتی

ترخیص لوازم التحریر

ترخیص لوازم التحریر و ترخیص کار لواز التحریر شفاف باشید، متفاوت باشید بیش از 10 سال است که گروه بازرگانی سلام گمرک در…

تماس با ما

آدرس

بوشهر بلوار طالقانی روبروی درب خروج گمرک ساختمان مهدی

ارسال پیام در واتس اپ

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

تماس سریع ، همیشه پاسخگو هستیم