ترخیص کار کالا کیست و چه وظایفی دارد؟

در مورد چه چیزهایی صحبت می کنیم؟ ترخیص  کالا از گمرک به چه معناست ، ترخیص کار کالا کیست ، مهم‌ترین وظایف ترخیص کار کالا،. مراحل کار ترخیص کار کالا از گمرک کدامند،صادرات و واردات کالا و محصول در تمام…
ترخیص کار کالا
time-icon

در سریعترین زمان ممکن خدمتگذاریم

money-back-icon-1

مدعی منصفانه ترین قیمت  هستیم

online-support-icon-1

همیشه پاسخگو و همراه شما هستیم

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید: 02128428174

در مورد چه چیزهایی صحبت می کنیم؟

  • ترخیص  کالا از گمرک به چه معناست ،
  • ترخیص کار کالا کیست ،
  • مهم‌ترین وظایف ترخیص کار کالا،

.

  • مراحل کار ترخیص کار کالا از گمرک کدامند،

صادرات و واردات کالا و محصول در تمام کشورهای دنیا رایج است. این کار مراحل خاص خود را داشته و بر اساس روال خاص و مشخصی انجام می‌شود. بسیاری از افراد و تولیدکنندگان با مراحل انجام کار آشنا نبوده و وقت و هزینه زیادی برای طی مراحل قانونی از آن‌ها گرفته می‌شود. ترخیص کار کالا یکی از افرادی است که می‌تواند در زمینه ترخیص کالا به شما کمک کند و تمام مراحل ترخیص را برای شما انجام دهد. در ادامه قصد داریم در مورد این فرد و وظایف او توضیح دهیم.

ترخیص کالا از گمرک به چه معناست؟

زمانی که شما کالای موردنظر را از بازار کشور دیگر خریداری می‌کنید باید از طریق مرزها و گمرک‌های قانونی وارد کشور کنید. با ورود به گمرک مرسوله شما در انبار ذخیره شده تا بررسی‌های لازم صورت گیرد. کالای وارداتی از نظر قانون نباید جز کالاهای ممنوعه باشد. پس از آن باید از نظر استانداردهای موجود تأیید شود. پس از انجام مراحل قانونی در گمرک کالای شما از گمرک خارج شده و می‌تواند وارد بازار داخلی شود. ترخیص کالا به تمام مراحل قانونی از ورود کالا به گمرک تا دریافت تأییدیه و ورود به کشور گفته می‌شود.

انجام مراحل ترخیص برای هر کالایی متفاوت بوده و مراحل قانونی خاص خود را دارد. به عنوان مثال برخی کالاها در زمینه غذا و دارو باید با آزمایش‌های کنترل کیفیت بررسی شده و تأییدیه‌های لازم را دریافت کنند. هر کالا باید از نظر کارشناسان نهاد نظارتی مربوطه تأیید شود تا بتواند از گمرک ترخیص شود. اگر با قانون و قواعد گمرک آشنا نباشید ممکن است مشکلات بسیار زیادی برای شما به وجود بیاید. در این زمینه می‌توانید از ترخیص کار کالا کمک بگیرید. در ادامه در مورد این وظایف و مهم‌ترین وظایف او صحبت می‌شود.

وظایف ترخیص کار کالا

ترخیص کار کالا کیست؟

ترخیص کار کالا به فردی گفته می‌شود که تمام تشریفات گمرکی را برای شما انجام داده و کالا یا محموله مورد نظرتان را از گمرک ترخیص می‌کند. این فرد با تنظیم قراردادی به صورت کتبی یا شفاهی بین خود و صاحب کالا، وظیفه ترخیص را بر عهده می‌گیرد. این فرد تمام مراحل لازم برای انجام تشریفات گمرکی را بر عهده داشته و به بهترین شکل انجام می‌دهد. هر چه میزان تجربه و اطلاعات فرد ترخیص کار بیشتر باشد، مراحل انجام کار با دقت بیشتری انجام شده و کالای شما به سرعت با کمترین هزینه ترخیص می‌شود.

مهم‌ترین وظایف ترخیص کار کالا

ترخیص کالا از گمرک دارای مراحل پیچیده‌ای است که در صورت آشنا نبودن با این روند مشکلات مختلفی برای شما پیش می‌آید. نیاز به ترخیص کار گمرک به این دلیل است که یک ترخیص کار گمرک با تمام مراحل، روند و قوانین ترخیص کالا آشنایی داشته و بدون پیش آمدن هرگونه مشکلی کالای شما را ترخیص می‌کند. مهم‌ترین وظایف ترخیص کار کالا به صورت زیر هستند:

  • ترخیص کار با هماهنگی صاحب کالا قبل از ورود کالا به گمرک تمام مراحل قانونی و دریافت مجوز را انجام داده تا زمان ورود کالا به گمرک در کمترین زمان ممکن بتواند آن را ترخیص کند. این مورد مخصوصا برای کالاهای در زمینه غذا و دارو اهمیت زیادی دارد و از فاسد شدن این مواد جلوگیری می‌کند.
  • هیچ کالایی قبل از اخذ مجوز ثبت سفارش نمی‌تواند به کشور وارد شود. از این رو ترخیص کار می‌تواند به راحتی و در کمترین زمان ممکن برای دریافت مجوز اقدام نموده و مجوز ورود کالا را دریافت کند.
  • از آن جایی که ترخیص کار با قانون و مقررات واردات کالا و ترخیص از گمرک آشنایی دارد، می‌تواند به راحتی و با پرداخت هزینه کم مراحل لازم را انجام دهد. اگر شما برای ترخیص کالای خود از این افراد کمک نگیرید، به دلیل آشنا نبودن با مراحل ممکن از متحمل هزینه‌های بسیار زیادی شوید.
  • واردات و ترخیص هر کالا نیازمند دریافت مجوزهای خاص خود می‌باشد. فرد صاحب کالا ممکن است با تمام این موارد آشنایی نداشته باشد و پروسه ترخیص کالا زمان زیادی به طول بینجامد. از این رو کمک گرفتن از ترخیص کار کالا باعث می‌شود با تمام مجوزها آشنا بوده و در زمان کم آن‌ها را دریافت کنید.
مراحل کار ترخیص کار کالا

مراحل کار ترخیص کار کالا از گمرک کدامند؟

هر کالا و محصولی پس از خرید از طریق مرزهای هوایی، زمینی یا دریایی وارد کشور شده و در انبار گمرک نگهداری می‌شود. در این مرحله با استخدام ترخیص کار گمرک کار او شروع شده و باید مراحل لازم را برای ترخیص کالا انجام دهد. ابتدا تمام مدارک لازم را از صاحب کالا دریافت می‌کند. سپس باید برای دریافت مجوزهای مورد نیاز اقدام نماید. همان‌طور که گفته شد ترخیص کار می‌تواند قبل از ورود کالا به گمرک می‌تواند برای دریافت مجوزهای مربوطه اقدام نماید.

پس از دریافت مجوز باید به گمرک مراجعه کرده و قبض انبار را دریافت کند. در این مرحله ممکن است برای ترخیص کالا و دریافت قبض انبار نیاز به پرداخت هزینه‌های مختلفی وجود داشته باشد. بسیاری از مراحل گفته شده را می‌توان به صورت الکترونیکی انجام داد. پس از انجام تمام مراحل و پرداخت هزینه‌های مربوط کالا از گمرک ترخیص می‌شود. شماره ترخیص کار گمرک شماره ثبت شده‌ای است که نشان می‌دهد این فرد به صورت قانونی در این زمینه فعالیت می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

تماس سریع ، همیشه پاسخگو هستیم