آیا با واردات قطعات کامپیوتر آشنایی دارید؟

در مورد چه چیزهایی صحبت می کنیم؟ واردات قطعات کامپیوتر ، نحوه واردات قطعات کامپیوتر ، واردات از چه کشورهایی صورت می‌گیرد،. واردات قطعات استوک کامپیوتر،امروزه با پیشرفت تکنولوژی استفاده از وسایل کامپیوتری رواج پیدا کرده است. در تمام منازل،…
واردات قطعات کامپیوتر
time-icon

در سریعترین زمان ممکن خدمتگذاریم

money-back-icon-1

مدعی منصفانه ترین قیمت  هستیم

online-support-icon-1

همیشه پاسخگو و همراه شما هستیم

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید: 02128428174

در مورد چه چیزهایی صحبت می کنیم؟

.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی استفاده از وسایل کامپیوتری رواج پیدا کرده است. در تمام منازل، ادارات و تمام بخش‌های زندگی مردم استفاده از کامپیوتر ضروری است. کشورهای بسیار زیادی در زمینه تولید کامپیوتر و قطعات و لوازم جانبی آن فعالیت می‌کنند. ایران نیز در این زمینه فعالیت‌هایی مفیدی صورت می‌دهد اما از آن جایی که این میزان کمتر از نیاز بازار است، واردات قطعات کامپیوتر نیز ضروری محسوب می‌شود. افراد، بازرگانان و شرکت‌های بسیار زیادی در زمینه واردات قطعات کامپیوتر فعالیت می‌کنند. در ادامه نکات مهمی در مورد واردات این قطعات بیان می‌شوند.

واردات قطعات کامپیوتر

نیاز بازار به قطعات کامپیوتری و میزان تولید کم این قطعات در کشور باعث شده تا افراد زیادی به دنبال واردات این قطعات از کشورهای دیگر باشند. علاوه بر نیاز بازار، واردات این کالاها با سود دهی بسیاری همراه بوده است. به همین دلیل افراد اقدام به واردات این قطعات کاربردی و ضروری می‌کنند. این کالاها و قطعات به دو دسته قطعات اصلی کامپیوتر و قطعات جانبی تقسیم می‌شوند که شامل موارد زیر هستند:

مادربرد، کارت گرافیک، پردازنده، پاور، حافظه SSD، کیس، رم کامپیوتر و … از جمله قطعات اصلی کامپیوتر هستند. در کنار آن‌ها قطعاتی مانند مانیتور، کارت صدا، هدفون، هارد اکسترنال، کیبورد، موس و …. از جمله لوازم جانبی مورد نیاز کامپیوتر می‌باشند. همان‌طور که گفته شد روزانه میزان مصرف این قطعات و لوازم در بازار افزایش پیدا کرده است. از این رو افرادی که با اطلاعات کامل در این زمینه فعالیت کنند می‌توانند سود خوبی را به دست آورند.

اهیمت واردات قطعات کامپیوتر

نحوه واردات قطعات کامپیوتر

آیا با نحوه واردات قطعات کامپیوتر آشنایی دارید؟ واردات قطعات کامپیوتر نیز همانند واردات سایر محصولات و کالاها نیازمند طی مراحل قانونی و دریافت مجوزهای لازم است. به منظور واردات کالا باید ابتدا کارت بازرگانی دریافت کرده و یا از شرکت‌های وارد کننده فعال در این زمینه کمک بگیرید. پس از طی کردن مراحل قانونی آن در کشور باید به دنبال فروشنده‌های معتبر در کشورهای دیگر باشید. بیشترین میزان قطعات کامپیوتر وارداتی از دبی وارد می‌شوند. کشور امارات هیچ گونه تعرفه‌ای به عنوان مالیات برای واردات و صادرات قطعات کامپیوتری دریافت نمی‌کند، از این افراد بسیار زیادی برای واردات این کالا از کشور امارات اقدام می‌کنند.

پس از تعیین کشور مبدأ برای واردات قطعات با فروشنده‌ها و شرکت‌های موجود صحبت کرده و قرارداد خرید قطعات را ثبت می‌کنید. سپس با پرداخت هزینه و انجام امور باربری آن‌ها را به کشور وارد می‌کنید. پس از ورود به کشور ابتدا به گمرک وارد شده و پس از انجام امور گمرکی کالای وارد شده را ترخیص کنید.

واردات از چه کشورهایی صورت می‌گیرد؟

همان‌طور که گفته شد یکی از کشورهایی که بیشترین میزان قطعات از طریق آن‌ها به کشور وارد می‌شود امارات است. اما در این میان کشورهای دیگری از جمله چین و مالزی نیز از صادرکنندگان قطعات به ایران هستند. این کشورها برخلاف امارات دارای تعرفه گمرکی واردات قطعات کامپیوتر هستند، اما با این وجود باز هم قطعات زیادی به ایران صادر می‌کنند.

عراق نیز از جمله کشورهای صادر کننده قطعات به ایران است. این کشور پس از امارات در رتبه دوم قرار داده و حجم بالایی از قطعات کامپیوتری را به ایران ارسال می‌کند. تایوان و هنگ کنگ نیز در لیست صادر کنندگان محصولات کامپیوتری به ایران قرار دارند. این قطعات در شرکت‌های بسیار بزرگی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. شرکت‌هایی مانند لنوو و اچ پی بیشترین میزان قطعات تولیدی را در سراسر دنیا به فروش می‌رسانند. پس از آن‌ها برندهایی از جمله دل، اپل و ایسر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

اهیمت واردات قطعات کامپیوتر

واردات قطعات استوک کامپیوتر

در سال‌های گذشته و با افزایش قیمت دلار، قیمت محصولات کامپیوتری و قطعات جانبی آن‌ها بسیار افزایش یافته است. به همین دلیل برخی از شرکت‌ها اقدام به واردات قطعات استوک کامپیوتر می‌کنند. برای این کار وارد کننده محصولات و کالاهای استوک را خریداری و وارد می‌کنند. پس از وارد کردن با انجام تعمیر و عیب یابی محصول تمیز و بدون ایراد را به دست مصرف کننده می‌رسانند. این کار هم باعث سود دهی بالای واردکننده شده و هم مصرف کننده با قیمت پایین‌تر می تواند کالای مناسبی را خریداری کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

تماس سریع ، همیشه پاسخگو هستیم