آموزش سامانه کدینگ گمرک

Instagram
Telegram
آموزش سامانه کدینگ

آموزش سامانه کدینگ گمرک

3,195

در این پست به آموزش سامانه کدینگ گمرک پرداخته ایم

در مورد قوانین ، اسناد و مدارک مورد نیاز در سامانه کدینگ گمرک ، ثبت عملی وکالت نامه در سامانه epl  در ویدیو پایین این پست پرداخته ایم

منظور از كدينگ، فرآيند شناسايي، طبقه بندي و كد گذاري اشخاص حقوقی وحقیقی  است. شناسايي شامل جمع آوري اطلاعات و تجزيه و تحليل آنها به منظور شناخت اشخاص و افزايش آگاهي و شناخت موضوع كدينگ مي باشد. در طبقه بندي، اطلاعات اشخاص با استفاده از اطلاعات حاصل از فعاليت شناسايي و سازماندهي مي شوند.  سرانجام در كد گذاري اطلاعات طبقه بندي شده اشخاص در قالب اعدادی به نام كد بيان مي شوند و به اين ترتيب فرآيند كدينگ كامل مي شود. شماره کدینگ پس از ثبت شدن برای اشخاص حقیقی شماره ملی آنها و برای اشخاص حقوقی شماره اختصاصی سیستم می باشد. اشخاص در مراجعه به گمرکات درسراسر کشور می توانند پس از ارائه مدارک از قبیل کارت بازرگانی واطلاعات هویتی دیگر  به واحد احراز هویت آن گمرک و تایید آن نسبت به ثبت اطلاعات در سیستم  وب بنیاد احراز اقدام نمایند و از این پس در هر گمرک که قصد فعالیت دارند می توانند با مراجعه به واحد احراز هویت یا واحد انفورماتیک مراجعه نموده ودرخواست تزریق اطلاعات احراز ووکالت خود که در سیستم وب بنیاد پنجره واحد تجارت فرامرزی ثبت شده به شبکه محلی آن گمرک رانموده و شروع به اظهار نمایند .

چندی پیش گمرک از شناسه ملی به عنوان شماره کدینگ اشخاص حقوقی و از شماره ملی به عنوان شماره کدینگ اشخاص حقیقی استفاده می کرد. ولی به زودی کدینگ های 9 رقمی غیر فعال شده و تمامی شرکت ها اعم از صاحبان کالا و شرکت های حمل و نقل باید از شناسه ملی 11 رقمی خود استفاده کنند.

سامانه کدینگ

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

موضوع مرتبط

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

تلگرام-سلام-گمرک
اینستاگرام-سلام-گمرک

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس سریع ، همیشه پاسخگو هستیم